اورژانسی‌های دولت چهاردهم
سید صالح هاشمی( استاد دانشگاه)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2455
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


افزایش تعداد مسموم شدگان به ۴۰۰ نفر

صدها رضوانشهری در بیمارستان

همدلی| یکی از اهالی رضوانشهر که دچار مسمومیت شده و به بیمارستان مراجعه کرده می‌گوید: «من و خانواده‌ام دو بار با علائم شکم درد، اسهال و دل پیچه، بی‌حالی و بی‌اشتهایی به بیمارستان مراجعه کردیم. علت مسمومیت هم آب آشامیدنی است، اما نمی‌دانیم چرا علت اصلی را اعلان نمی‌کنند.»
شنیده‌ها از برخی منابع محلی حاکی از آن است که «ادغام آب فاضلاب با آب شرب» علت این مسمومیت بوده است، اما تاکنون نه تنها علت اصلی این اتفاق اعلام نشده بلکه برخی مسوولان مربوطه سعی در پنهان کردن علت اصلی این مسمومیت‌ها دارند.
 ۸ تیر ماه جاری همزمان با برگزاری دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری خبر مسمومیت برخی اهالی شهرستان رضوانشهر استان گیلان رسانه‌ای می‌شود. این در‌حالی است که برخی منابع و اهالی مدعی هستند مسمومیت این افراد در رضوانشهر از دو هفته پیش از انتشار خبر آغاز شده، اما بنا به دلایلی خبر آن منتشر نشده بود.
 جمعه هشتم تیر ماه برخی اهالی شهر رضوانشهر با علائمی همچون حالت تهوع، سردرد، دل پیچه و... به بیمارستان و دیگر مراکز درمانی این شهر مراجعه کردند و پس از دریافت سرم مرخص شدند. با اینکه مسوولان مربوطه مدعی هستند مشکل را برطرف کردند، اما تعداد مراجعه‌کنندگان روز به روز در حال افزایش است و علت اصلی این مسمومیت همچنان اعلام نشده است تا جایی که شب اول تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان 130 نفر اعلام شد، اما دو روز تعداد مراجعه‌کنندگان به 400 نفر رسید.
 با این حال «محمد تقی آشوبی» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد علت مسمومیت گفت: «در بررسی‌های اولیه از افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند علت مسمومیت این افراد آلودگی آب تشخیص داده شد، اما علت اصلی این اتفاق در دست بررسی است.»
 یک منبع آگاه در همین راستا می‌گوید: «هر روز تعداد مراجعه‌کنندگان رو به افزایش است و تاکنون ۴۰۰ نفر دچار مسمومیت شدند. رییس بیمارستان رضوانشهر اعلام کرده که آب شرب را قبل از مصرف بجوشانند. حتی گفته از مسموم‌شدگان ویزیت دریافت نشود. البته آب شرب را مورد آزمایش قرار دادند، اما نتیجه را هنوز اعلام نکردند.»
 یکی از اهالی رضوانشهر که دچار مسمومیت شده و به بیمارستان مراجعه کرده می‌گوید: «من و خانواده‌ام دو بار با علائم شکم درد، اسهال و دل پیچه، بی‌حالی و بی‌اشتهایی به بیمارستان مراجعه کردیم. علت مسمومیت هم آب آشامیدنی است، اما نمی‌دانیم چرا علت اصلی را اعلان نمی‌کنند.»
 یکی دیگر از اهالی نیز می‌گوید: «دو، سه هفته است که آب شرب رضوانشهر آلوده است و چند نفر از اعضای خانواده ما به بیمارستان مراجعه کردند، اما این خبر دیر رسانه‌ای شد.»