اورژانسی‌های دولت چهاردهم
سید صالح هاشمی( استاد دانشگاه)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2455
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


پزشکیان روی میادین مین

فرهاد وفایی (تحلیل‌گر سیاسی)

  انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری با پیروزی دکتر به پزشکیان به پایان رسید و تحول خواهان و دگر‌اندیشان در یک رقابت سخت و فشرده و نابرابر بر رقیب تا بن دندان مسلح پیروزشدند و مردم قاطعانه به تفکر ارتباط وتعامل با دنیا رای دادند.
 دکتر پزشکیان می‌داند که شرایط بسیار پیچیده و تو درتو است و میادین مین‌‌های زیادی را باید به سلامتی عبور کند. شرایط داخلی از یکسو و از سوی دیگر شرایط منطقه‌‌ای و بین المللی دربرابر ایشان صف آرایی کرده که امیدواریم از این پیچ‌ها و گذرگاه‌های سخت کشور را به سوی افق‌‌های توسعه راهبری کند.
امروزه روز شرایط داخلی کشور با انباشت از مشکلات لاینحل روبه رو است که می‌توان به شاهد ریزش سرمایه‌‌های اجتماعی همان 30 میلیون نفری که رای نداده اند ،شکاف عمیق بین فقیر و غنی، ریزش طبقه متوسط،شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی کارگران -کارمندان- معلمان - بازنشستگان- پرستاران و پزشکان- فرار نخبگان و مغزها و اخراج اساتید و دانشجویان،مالیات‌‌های کمرشکن، وضعیت ارز و سکه وبورس، فیلترینگ و اینترنت، گشت ارشاد، بحران زیست محیطی و خشکسالی ناوگان هوایی و ریلی وزمینی فرسوده،... اشاره کرد.
در شرایط منطقه‌‌ای قضیه حقابه آب هیرمند که زندگی و حیات مردم سیستان را تحت تاثیر قرار داده است ، مهاجران افغانستان، پیمان شانگهای و بریکس و اکو ، جنگ غزه، محور مقاومت وارتباط با اتحادیه عرب ... از چالش‌‌های مهم ایشان است.
در شرایط بین المللی موضوع برجام ، FATF، ارتباط با کشورهای غربی و شرقی و بالانس تعادل بین آنها از میادین سختی است که نیازمند تنش زدایی در سیاست خارجی تعامل و احترام متقابل در سطح بین الملل است.  نیک واقف اید که کشور با ابر چالش‌ها و میادین مین زیادی روبه رو است که می‌بایست با انسجام و اتحاد درونی این مشکلات را به فرصت تبدیل کرد و همه نخبگان داخلی و جناحی کشور می‌بایست دست از تنش برداشته زیرا کشور کشش و تحمل این همه مشکلات را ندارد شرایط به گونه‌‌ای است که کشور از قافله توسعه در قبال کشورهای همسایه و منطقه‌‌ای عقب مانده و می‌بایست این عقب ماندگی جبران شود . به امید ایرانی آبادو آزاد و سربلند.