اورژانسی‌های دولت چهاردهم
سید صالح هاشمی( استاد دانشگاه)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2455
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


10 سال محرومیت برای هوادار هتاک سپاهان

تنبیه انضباطی تزویر و جمود فکری

همدلی| در شرایطی که در بازی‌‌های بزرگ هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد، عبور یک هوادار مسن منتسب به باشگاه سپاهان ازخط قرمز ادب و فرهنگ آن هم با لباس تزویر واکنش‌‌های شدیدی را در میان افکار عمومی برانگیخت و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن اعلام مفتوح ماندن پرونده دست به نقد آن هوادار مسن را به مدت ۱۰ سال از حضور در هر گونه ورزشگاه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم کرد.
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال دیدار تیم‌‌های اول تا چهارم جدول هیچ گلی دربرنداشت به طوری که استقلال تهران و تراکتورسازی در تبریز و پرسپولیس و سپاهان نیز در تهران به تساوی بدون گل بسنده کردند تا استقلال همچنان پیشتاز لیگ بماند. در این میان درگیری‌‌های لفظی هواداران در ورزشگاه آزادی حسابی خبرساز شد تا جایی که حین برگزاری بازی دست اتدرکاران سکوها ناگزیر به جابجایی بانوان هوادار پرسپولیس به منظور کاستن از هرگونه درگیری شوند با این حال در شرایطی که فضای فحاشی بر سکوها حکمفرما شده بود دقایقی بعد از پایان بازی یک ویدیویی جنجالی افکار عمومی را جریحه دارد. جایی که مرد مسنی با لباس سپاهان و سیمایی نظیر بازیگران فیلم‌‌های فارسی نیم قرن پیش در ادبیاتی سخیف و برآمده از تفکرات قرون وسطایی به بانوان هوادار پرسپولیس توهین کرد. این موضوع خشم افکار عمومی و طبیعتا اهالی فوتبال را برانگیخت به طوری که عذرخواهی آن فرد و حتی باشگاه سپاهان نیز مانع از آن نشد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برخورد قاطی در این زمینه نداشته باشد.
از طرفی آن فرد در شرایطی چنین گفتاری را به زبان آورد که سربندی به نام مبارک حضرت زهرای اطهر(س) بر پیشانی بسته بود، اقدامی که نشان داد نه از روی اعتقاد که مزورانه است. در ادامه  ابتدا واکنش فدراسیون فوتبال را پس از ۷۲ ساعت از این موضوع و البته در یک روز تعطیل می‌خوانیم.
محرومیت سنگین و بازبودن پرونده برای آرای بعدی
در شرایطی که فضای ملتهب ورزشگاه آزادی در دیدار سپاهان و پرسپولیس صدور آرای انضباطی علیه این دو باشگاه را بسیار محتمل کرده است و در این رابطه مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه‌‌‌‌ای سپاهان نیز احضار شده اند، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره هوادار مذکور رای زیر را صادر کرد:»
«درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ 1403/2/12 از سری رقابت‌‌های لیگ برتر کشور،با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا...گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود،بنابراین مستند به مواد 60 و 71 مقررات انضباطی نامبرده به مدت 10 سال از ورود به کلیه ورزشگاههای فوتبال،فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.
رای صادره با لحاظ ماده 89 مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.
ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.»