هاشور
تدبیر دولت سیزدهم برای جلوگیری از انحلال نهضتسوادآموزی
مدیرکل حوزه ریاست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه آموزش و پرورش مکلف به بازنگری اساسنامه نهضت سوادآموزی شده است گفت: بعد از بازنگری، اساسنامه برای تصویب به هیات دولت و مجلس ارجاع داده میشود.
محمد امین مظلوم خداشهری ، افزود: اساسنامه قبلی نهضت سوادآموزی ۴۰ سال اجرا شد و باید اکنون نیز اساسنامه جدید و دقیقی تدوین شود تا همه ابعاد حوزه آموزش بزرگسالان و آموزش همگانی را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه پیش از تصویب برنامه هفتم توسعه، بدون کارشناسی، حکم تلفیق سازمان نهضت سوادآموزی با معاونت ابتدایی صادر شد تا بدین ترتیب نهضت سوادآموزی زیرمجموعه معاونت ابتدایی قرار گیرد در حالیکه معاونت ابتدایی هیچگونه توسعه ساختاری نداشته باشد افزود: این کار به معنای انحلال نهضت سوادآموزی بود.
مدیرکل حوزه ریاست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه ایجاد نهضت سوادآموزی فرمان حضرت امام(ره) بود که تحت عنوان آموزش و پرورش غیررسمی و مردمی سازی در نهاد تعلیم و تربیت مطرح شد ادامه داد: با پیگیریهای انجام شده در این چند ماه، برگزاری جلسات متعدد با عالمان تعلیم و تربیت، علمای کشور، نمایندگان مجلس، در نهایت حکم اینگونه شد که آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت شش ماه اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی را تحت شاخصهایی بازنگری کند که از جمله این شاخصها، توسعه و تعمیق سواد، الگوهای نوین سواد در آن و آموزش همگانی بود که این موارد فارغ از ماموریتهای ابتدایی نهضت سوادآموزی است.
مظلوم گفت: بعد از بازنگری اساسنامه قبلی، در جلسه هیات دولت و سپس در مجلس اساسنامه جدید مصوب میشود.
آخرین وضعیت واگنهای وارداتی مترو
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پرونده ایستگاههای خطوط هفتگانه متروی پایتخت امسال بسته میشود، گفت: رفع نواقص و تکمیل ۳۴ ایستگاه مترو در دوره ششم مدیریت شهری انجام شده و یا در حال اتمام است.
سید محمد آقامیری با بیان اینکه راهاندازی ۶ ایستگاه مترو باقی مانده است که امسال به نتیجه خواهد رسید، اظهار کرد: با افتتاح این ۶ ایستگاه، عملاً خط یک تا هفت مترو با ایستگاهها و تمام تجهیزات جانبی کامل میشود.
وی با اعلام اینکه در این دوره ۳۴ ایستگاه مترو ناقص بود که تکمیل شد و یا در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: در دوره قبل تعداد ایستگاههای بهرهبرداری شده نهایتاً ۱۴ ایستگاه بوده است.
بر اساس گزارش سایت شهر، وی در خصوص تأیید فنی واگنهای مترو در وزارت کشور نیز گفت: تایید فنی واگنها انجام شده و ساخت واگن نیز از مدتی پیش در چین آغاز شده است. آنالیزهایی که باید انجام میشد به سیگنالینگ مترو ارتباط داشت که با سیستم موجود در متروی تهران هماهنگی لازم را داشته باشد.
امکان سنجش نوآموزان اتباع تنها با «کدیکتا»
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کودکان اتباع نیز به مانند نوآموزان ایرانی برای ثبتنام در کلاس اول نیازمند انجام سنجشسلامت هستند گفت: سنجش نوآموزان اتباع صرفا با «کد یکتا» امکانپذیر است.
حجت الله الماسی با بیان اینکه اگر این افراد تمام مدارک هویتی نیز داشته باشند اما کد یکتا نداشته باشند امکان ثبتنام و ورود اطلاعات نوآموز تبعه در سامانه آموزشوپرورش وجود ندارد افزود: افراد میتوانند کد یکتا را با مراجعه به وزارت کشور و مراکزی که مدارک هویتی ارائه میکنند، بگیرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه اگر این افراد کد یکتا داشتند و ثبتنامشان در سامانه سیرت انجام نشد، با مراجعه به مراکز سنجش میتوانند مشکلشان را حل کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کتابهای این افراد مانند سایر ایرانیهاست عنوان کرد: آمار دقیقی از تعداد همه نوآموزان اتباعی که باید سنجش شوند در دست نیست اما پیشبینی میشود تعداد آنها امسال بیشتر از سال گذشته باشد.