هاشور
تمرکز ویژه بر رصد تخلف پلتفرمهای فروش دارو
سرپرست اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو با اشاره به رصد فضای مجازی در حوزه عرضه دارو گفت: تمرکز ویژهای روی رصد تخلف پلتفرمها داریم و تمامی تخلفات به مراجع ذیربط ارجاع میشود.
دکتر علیرضا رستمی در همایش معاونین غذا و دارو دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور اظهار کرد: بهدنبال نظارت گسترده سازمان غذا و دارو بر فعالیت شرکتهای پخش و داروخانهها طی سه هفته اخیر در حوزه شیرخشک، بیش از ۲۰۰ شعبه پخش شیر خشک و ۱۲ هزار داروخانه در سطح کشور مورد بازرسی قرار گرفتند که شامل ۷۶ درصد داروخانههای کل کشور است.
وی افزود: در بازرسیهای صورت گرفته ۸.۳ درصد داروخانهها اقدام به ثبت سامانهای شیرخشکها نکرده بودند، در ۱۶.۳ درصد داروخانهها تعداد فیزیکی شیرخشکها و تعداد ثبت تیتک همخوانی نداشت، همچنین تنها دو دهم درصد از داروخانهها قیمت مصوب را رعایت نکرده بودند.
سرپرست اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس بازرسیهای صورت گرفته پس از اجرای طرح ساماندهی شیر خشک؛ ۵۲ دانشگاه سهمیه داروخانههای متخلف را حذف کردند که ۶.۵ درصد از داروخانههای مورد بازدید را شامل میشود؛ همچنین بر اساس هماهنگیهای صورت گرفته با معاونتهای غذا و دارو، بازگرداندن سهمیه منوط به حسن فعالیت، الزام به ثبت سامانه و رعایت قوانین است.
سنجش رایگان کلاس اولیهای مناطق عشایری
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به آغاز سنجش رایگان نوآموزان بدو ورود و کلاس اولی در مناطق عشایری و مرزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳، گفت: طبق نتایج این سنجش در صورتی که تشخیص داده شود باید برای دانش آموزی، آموزش ویژه ارائه شود اما امکان حضور آن دانش آموز در مدارس استثنایی فراهم نباشد، در مدرسه عشایری برای آن دانش آموز کلاس ضمیمهای تشکیل میشود.
علی تیرگیر، با اشاره به اینکه تقریبا ۲۲۵ هزار دانش آموز در مناطق مرزی و عشایری مشغول تحصیل هستند، درباره سنجش دانشآموزان کلاس اولی در مناطق عشایری و مرزی اظهار کرد: سنجش سلامت دانش آموزان عشایری بر اساس اساسنامه عشایری هر ساله به صورت رایگان رخ میدهد.
وی گفت: طبق آماری که سال گذشته از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به عنوان متولی امر سنجش دریافت کردیم، نزدیک ۳۰ هزار دانشآموز طی سال گذشته سنجش شده و به پایه اول ابتدایی مدارس عشایری وارد شدند. امسال هم با ابلاغ دستورالعمل این امر، ما هم کار سنجش را آغاز کردیم و از اولیاء و همکاران فرهنگی خواستیم در راستای سنجش هرچه بهتر دانش آموزان اقدام کنند و سنجش را به روزهای پایانی واگذار نکنند تا ما هم در نیروی انسانی، کلاس بندی و تجهیز کلاسها با فراغ بال تصمیم گیری و سیاست گذاری داشته باشیم.
زمان نتایج نهایی کد ۱۹ آزمون استخدامی آموزشوپرورش
مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با تشریح آخرین وضعیت بررسی پرونده افرادی که در آزمون استخدامی این وزارتخانه کد ۱۹ دریافت کردهاند، گفت: بیشترین بحث ما درباره ۷ بند ماده ۲ قانون گزینش است.
سید حسین داود الموسوی؛ مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره بررسی پرونده افرادی که در کارنامه آنها کد 19 درج شده است، به تسنیم گفت: فرایند تجدیدنظر گزینش چند مرحله دارد. نخست، تجدید نظر توسط هستههای گزینش و مرحله دوم، تجدید نظر توسط هیئت مرکزی گزینش که در صورت عدم تأیید فرد در این دو مرحله او میتواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند.وی افزود: فرآیند بررسی کد 19 در آزمون آموزگاری به اتمام رسیده است و تمام افراد مرحله اول تجدید نظر را در هستههای گزینش طی کرده و نتیجه به آنها اعلام شده است، تلاش کردیم تا حد امکان، پذیرش داشته باشیم و اگر فرد با ضوابط و قوانین اختلاف زیاد نداشته باشد، او را تأیید کردیم اما برخی اختلاف امتیاز بسیاری داشتند که قبولی آنها دشوار است.مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: نتیجه بررسی مجدد گزینش آزمون آموزگاری به همه افراد اطلاعرسانی شده است و اگر فردی هنوز از نتیجه مطلع نیست، از هسته گزینش وضعیت خود را پیگیری کند. اگر فرد توسط هیئت مرکزی گزینش تأیید شده باشد، پرونده او در فرآیند امور اداری قرار گرفته و به سازمان سنجش ارسال میشود و یک تا دو ماه زمان نیاز دارد، پس از آن فرد میتواند به عنوان معلم فعالیت خود را آغاز کند اما اینکه کار او امسال یا سال تحصیلی آینده آغاز شود در اختیار امور اداری است، برخی مناطق هنوز به معلم نیاز دارند بنابراین میتوانند افراد تأیید شده را امسال جذب کنند.
وی افزود: بررسی پرونده افراد دارای کد 19، آزمون دبیری در حال انجام است و بخش زیادی از فرآیند طی شده که تا اواسط دی ماه به اتمام میرسد، اگر افراد توسط هسته گزینش رد شوند باید درخواست ورود به مرحله دوم تجدید نظر را ثبت کنند تا پرونده آنها توسط هیئت مرکزی گزینش بررسی شود.