غرب گُزیده - غرب گَزیده
علی خورسندجلالی (فعال فرهنگی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2465
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


ریزش مشتری، افزایش مالیات و جرایم تعزیراتی، رستوران‌داران را کلافه کرده است

جیب خالی مردم و افت شدید هزینه‌های تفریحی

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران‎ و سلف سرویس‌های تهران می‌گوید مشتریان رستوران‌ها فقط نسبت به نیمه دوم سال گذشته 30درصد ریزش داشته است.
به گزارش اکوایران، در سال‌های اخیر دو اتفاق مهم جان رستوران‌ها را گرفته است؛ نخست همه‌گیری کرونا که بسیاری از آنها را بی‌جان کرد و البته با پایان کرونا زندگی به بعضی رستوران‌ها بازگشت اما این روند، دوام چندانی نداشت زیرا تورم مواد غذایی و خدمات، ادامه حیات را برای آنها سخت‌تر کرده طوری که طبق آمار اتحادیه رستوران‌دارن، بیش از  35درصد رستوران‌داران جواز خود را باطل کردند و تغییر شغل دادند.
به گفته «علی‌اکبر رهبری» رئیس اتحادیه دارندگان رستوران‎ و سلف سرویس‌های تهران وضعیت کسب وکار و درآمدها اصلا خوب نیست.
رهبری گفت: تعداد مشتریان ما درحال حاضر فقط نسبت به نیمه دوم سال گذشته 30درصد کاهش یافته است. این فقط مربوط به رستوران‌ها و سلف‌سرویس‌ها نیست بلکه وضعیت بیرون‌برها نیز همینطور است. مردم که پول نداشته باشند، نمی‌توانند از هیچ جا خرید کنند.او وضع کنونی را ناشی از گرانی شدید مواد اولیه می‌داند. رهبری افزود: ما جنس را گران می‌خریم ولی نمی‌توانیم به قیمت سابق غذا را بفروشیم. برای همین رستوران‌ها دائم به ما قیمت جدید می‌دهند و ما پس از آنالیز، آن را تایید می‌کنیم.
رهبری افزود: هر نرخی که ما می‌دهیم، باید تعزیرات بپذیرد اما گاهی این اتفاق افتاده است که اتحادیه تایید کرده ولی تعزیزات ما را جریمه کرده است.
رستوران‌داران پیش‌بینی می‌کنند در ماه‌های منتهی به پایان سال قیمت‌ها بیش از پیش رشد کند. مگر اینکه دولت از رستوران‌داران با ارائه مواد اولیه مناسب حمایت کند.
رهبری یکی دیگر از مشکلات بزرگ صنف رستوران‌داران را مالیات بر ارزش افزوده خواند و گفت: امروز که قیمت‌ها رشد کرده، مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ فاکتور را بالاتر می‌برد و همین منجر به نارضایتی بیشتر مشتریان شده است.