غرب گُزیده - غرب گَزیده
علی خورسندجلالی (فعال فرهنگی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2465
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


مدیرعامل فولاد مبارکه:

كاهش قیمت تمام‌شده محصول با حمل تركیبی و روش‌های نوین

اصفهان – لیلا قاسمی: انبار گمرک اختصاصی فولاد مبارکه(گمرک غدیر) و برخی پروژه‌های حمل‌ونقلی شرکت حمل‌ونقل توکا، با حضور مدیرعامل این شرکت و جمعی از مدیران استان و شهرستان مبارکه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.در این آیین مدیرعامل فولاد مبارکه، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل توکا و رئیس هیئت‌مدیره شرکت حمل‌ونقل توکا درباره اهمیت بهره‌برداری از این انبار و مزایای آن ایراد سخن نمودند که اهم این سخنان در ادامه آمده است.وی گفت: امروزه حمل‌ونقل، نقش محوری و زیربنایی در رشد اقتصادی کشورها ایفا می‌کند و از آن به‌عنوان یک صنعت و یکی از نشانه‌های کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته یاد می‌شود؛ تاجایی‌که اساساً توسعه‌یافتگی بدون رشد و توسعه این صنعت محقق نخواهد شد.نقش ویژه این صنعت در فرایندهای تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات نقشی بی‌بدیل است و چنانچه بخواهیم در حوزه‌های مختلف صنعتی پیشرفت کنیم، قطعاً باید قبل از هر چیز، زیرساخت‌های حمل‌ونقل را در کشور ایجاد کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های لازم را در اختیار داشته باشیم.سهم ویژه حمل‌ونقل در قیمت تمام‌شده کالاها نیز نقش مهمی دارد. این بخش می‌تواند با هموار کردن امر مبادله و تجارت کالا و خدمات در سطح ملی و بین‌المللی، موجب رشد اقتصادی کشورها شود.در بسیاری از کشورهای پیشرفته، تولیدکنندگان فولاد مواد اولیه موردنیاز خود را از دوردست‌ترین نقاط باقیمت تمام‌شده به‌مراتب کمتر از ما به کارخانه‌های خود حمل می‌کنند؛ این در حالی است که سهم هزینه حمل‌ونقل سهمی بسیار مهم در قیمت تمام‌شده کالاهاست. اگر سامانه حمل‌ونقل به‌درستی طراحی و اجرا نگردد، نه‌تنها تولیدکننده، بلکه مصرف‌کننده نهایی نیز متضرر خواهد شد.در کشور ما، زنجیره فولاد به‌شدت به حمل‌ونقل گره‌ خورده و حدود ۲۰ درصد هزینه‌ها به حمل مربوط می‌شود و شامل هزینه‌های حمل سنگ‌آهن و مواد اولیه تا توزیع محصول به مقصد مشتریان است. برای تولید هر تن فولاد حداقل 3 تا ۴ برابر آن باید سنگ‌آهن و سایر مواد جابه‌جا شود. در پاره‌ای مواقع بسته به شرایط اقتصادی کشور، این سهم ۲۰ درصدی ممکن است به‌مراتب بیش از این باشد.