جزییات تازه خط۱۰ مترو تهران
مجری خط۱۰ متروی تهران گفت: برآورد اعتبارات موردنیاز این خط مترو بر پایه سال مالی امسال، ۵۴هزار میلیارد تومان است. محمود یوسفی با بیان اینکه این خط مترو یک مسیر شرقی_غربی است که شمال تهران را نیز در مسیر حرکت خود پوشش میدهد، افزود: این اولین خط مترو خواهد بود که محلات شمال تهران را که از عدم توسعه خطوط مترو رنج میبرند، پوشش میدهد که بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته در فاز نخست در نظر داریم در یک برنامه ۵ساله، خط را با ۱۰ایستگاه به بهرهبرداری رسانده و مابقی ایستگاهها نیز بهمرور وارد چرخه خدمترسانی شوند. مجری خط۱۰ متروی تهران با بیان اینکه برآورد اعتبارات موردنیاز مترو بر پایه سال مالی ۱۴۰۱، ۵۴هزار میلیارد تومان است، گفت: عمده تأمین مالی ساخت خط۱۰ مترو از طریق تهاتر خواهد بود. یوسفی با تأکید بر اینکه در ابتدا قرار بود که قرارگاه خاتم تنها بخشی از این خط مترو را بسازد، اما بنا به تدبیر شهردار تهران و رایزنی صورت گرفته، مقررشده که کل خط یعنی ۴۳کیلومتر توسط قرارگاه خاتم ساخته شود، توضیح داد: شفت ورود دستگاه «تی. بی. ام» در محدود ایستگاه دریاچه حفر شده و بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته این خط مترو در دو فاز ساخته و به بهرهبرداری میرسد که در فاز اول ۲۰.۵کیلومتر از ایستگاه وردآورد تا میدان کتاب با ۵ایستگاه به نامهای وردآورد، دریاچه، اتریش، کوهسار و میدان کتاب خواهد بود. او ادامه داد: در حال حاضر شفت ورود دستگاه TBM، حفر شده و به نظر میرسد بعد از مونتاژ دستگاه، کار حفر تونل خط ۱۰مترو از اوایل آبان امسال آغاز شود. فاز دوم خط ۱۰ مترو نیز از میدان کتاب تا فلکه چهارم تهرانپارس خواهد بود که بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، سال آینده فعالیت اجرایی آن را آغاز میکنیم.