با وجود برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم بازار فیلم توکیو آنلاین میماند
همدلی| برای سومین سال متوالی بازار فیلم توکیو بهصورت مجازی برگزار میشود. به نقل از ورایتی، بازار فیلم وابسته به جشنواره بینالمللی فیلم توکیو برای سومین سال تنها بهعنوان یک رویداد آنلاین به فعالیت میپردازد. این بازار بهصورت جنبی و پابهپای جشنواره فیلم توکیو، به مدت سه روز از ۲۵ تا ۲۷اکتبر ۲۰۲۲ (۳ تا ۵ آبان) برگزار خواهد شد. این تصمیم درحالیکه بازارهای فیلم و دیگر جشنوارهها پس از پاندمی دارند به برگزاری فیزیکی و حضوری برمیگردند نشاندهنده احتیاط ژاپن در گشودن درهای این کشور به روی بازدیدکنندگان خارجی است. هرچند در هفتههای اخیر ژاپن اعلام کرده پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود، اما این موارد به تورهای سازمانیافته محدودشده و مسافران بهصورت انفرادی اجازه ورود به ژاپن را ندارند و بازدیدکنندگان باید در مکانهای عمومی از ماسک استفاده کنند. سی و پنجمین دوره جشنواره توکیو اما بهصورت فیزیکی از ۲۴اکتبر تا دوم نوامبر ۲۰۲۲ (۲ تا ۱۱آبان) برگزار میشود. از روزهای اولیه شیوع کرونا، ژاپن معافیت ویزا برای گردشگران بسیاری از کشورها را به حال تعلیق درآورد و این امر روند ورود به این کشور را سخت کرده است. بازدیدکنندگان از جشنواره توکیو از خارج از کشور باوجوداینکه مسیر تجاری این کشور دوباره فعالشده، نیازمند داشتن دعوتنامه هستند و باید برای ویزا درخواست بدهند. در دو سال گذشته بازار توکیو بهصورت آنلاین برگزار شد و سال پیش ۱۹۳۵نفر بهصورت مجازی در این بازار شرکت کردند که از این میان ۵۸۴نفر برای نخستین بار با بازار فیلم توکیو ارتباط برقرار میکردند. وبسایت بازار نیز ۱۷۵هزار بازدیدکننده داشت که تقریباً ۵برابر بیشتر از آمار سال ۲۰۲۰ بهعنوان نخستین سال فعالیت آنلاین بود. سازماندهندگان این بازار گفتند امسال محتوای ارائهشده شامل سینما، تلویزیون، انیمیشن، موبایل، اینترنت، سرگرمی خانگی، سرگرمی در حین پرواز، رسانههای جدید شامل واقعیت مجازی و جلوههای ویژه و دیجیتال خواهد بود. داستانهای اوریجینال شامل رمانها و کمیک بوکها، اقتباس از کتاب، بازسازی فیلم، مجوز استفاده از یک شخصیت، بازی، اسباببازی، رویدادها و کنسرت، موسیقی، خدمات پس از تولید، خدمات ترجمه، فرهنگ محلی و گردشگری از دیگر مواردی است که در بازار آنلاین توکیو ارائه میشود.