غرب گُزیده - غرب گَزیده
علی خورسندجلالی (فعال فرهنگی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2465
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


لزوم ایجاد معلم‌سراها در مناطق مرزی خراسان شمالی

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل استقرار معلمین در مناطق مرزی خراسان شمالی نیاز است که معلم‌سراها در این مناطق ایجاد شود.
محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، امروز ۹ خردادماه، در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش کمی از معلم‌سراها در استان ایجاد شده، اظهار کرد: به دلیل استقرار معلمان در مناطق مرزی خراسان شمالی نیاز است که معلم‌سراها در این مناطق ایجاد شود.
وی با تأکید براینکه در حالِ حاضر ۱۴۰۰ کلاس درس دو نوبته در استان وجود دارد، اضافه کرد: در سفر پیشِ روی رئیس جمهور به خراسان شمالی، موضوعات مختلفی به ویژه آموزش و پرورش بررسی شده است و امیدواریم این سفر برای برای جامعه آموزش و پرورش خروجی مناسب داشته باشد.وحیدی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی روستایی، مرزی و عشایری استان زیاد است، افزود: برای پر کردن شکاف آموزشی باید به مناطق محروم و مرزی توجه ویژه شود.عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه به نیروی انسانی، ادامه داد: جذب معلم باید با رویکرد بومی در استان‌ها انجام شود در غیر این صورت آسیب جدی به بدنه آموزش استان‌ها وارد می‌شود.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود خلأهای بسیاری در حوزه زیرساخت‌های آموزش و پرورش در استان، اضافه کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری موضوعات سند تحول بنیادین باید تبدیل به متغیرها و شاخص‌ها شود.
وحیدی در پایان تصریح کرد: نباید به علت فاصله خراسان شمالی با پایتخت شاهد افت تحصیلی دانش آموزان باشیم و این موضوع تنها با توجه ویژه به آموزش و پرورش محقق خواهد شد.