غرب گُزیده - غرب گَزیده
علی خورسندجلالی (فعال فرهنگی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2465
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


تحول دیجیتال در عصر کرونا ؛ موج امیدآفرینی برای شرکای اجتماعی

عباس اکبری (مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان)

 سازمان تامین اجتماعی به عنوان نقطه اتکا و خانه امید مولدترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شود. در شرایط فعلی جامعه که همه‌گیری بیماری کووید-19 تداوم حیات بسیاری از کسب و کارها را به مخاطره انداخته است، شرکای اجتماعی این سازمان به‌ ویژه کارگران و نیز مستمری‌بگیران، آینده خویش را در گرو تدبیر این سازمان خدمات‌رسان اجتماعی می‌بینند که طیف وسیع و گستره دامنه‌داری از خدمات اجتماعی را در دایره زمانی قبل از تولد تا پس از مرگ بیمه‌شده به او و بازماندگانش ارائه می‌کند. این سازمان با پشتوانه بیش از شش دهه تجربه و امیدآفرینی در این سرزمین، به‌ عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای، بزرگ‌ترین خریدار درمان، دومین تولیدکننده درمان، پر ارتباط‌ ترین نهاد با بدنه جامعه و یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بازار سرمایه، سهم زیادی در ایجاد آسایش و تولید امیدآفرینی در جامعه دارد. سازمان تامین اجتماعی در تلاش است تا هم چتر حمایتی خود را گسترش داده و هم آسان‌سازی و دسترسی مردم به خدمات را عملیاتی کند که سرعت بخشیدن حرکت این سازمان در مسیر تحول دیجیتال و اجرای طرح‌‌هایی همچون ارائه خدمات الکترونیک درمان، حذف دفترچه‌‌های کاغذی درمان و تبدیل 30 خدمت حضوری پر مراجعه و پر مخاطب به صورت غیر حضوری (طرح 3070) در صدر این اقدامات قرار دارد. سازمان تامین اجتماعی علی‌رغم وجود شرایط سخت اقتصادی و وضعیت خاص ناشی از همه‌گیری بحران کرونا در جامعه که اثرات چندوجهی و چندجانبه ای بر فعالیت این سازمان داشته، خود را موظف به کسب رضایتمندی شرکای اجتماعی خود دانسته و به رسالت خود که همانا پاسخگویی مطلوب به نیازهای بیمه ای و درمانی مخاطبان و جامعه تحت پوشش است، عمل کند. از سوی دیگر باید توجه داشت که ارائه خدمات به مخاطبان و ذی‌نفعان بدون حضور و مراجعه فیزیکی آنها در جهان کرونازده امروز، نه یک انتخاب که یک ضرورت و اجبار است؛ بر همین اساس و با توجه به این‌که سازمان تامین اجتماعی با نیمی از جمعیت کشور در ارتباط است، در این شرایط‌‌ بی‌تردید اجرای تحول دیجیتالی گامی بزرگ و اقدامی ارزنده محسوب‌‌ می‌شود. هفته تامین اجتماعی فرصت مغتنمی است تا مسئولین، مردم و جامعه تحت پوشش بیشتر در جریان دستاوردهای شایسته و نتایج عملکرد مطلوب این سازمان قرار گیرند. قطعا جلب رضایتمندی ذی‌نفعان و ارائه خدمات مطلوب به این حجم متنوع و گسترده از مخاطبان میلیونی سازمان در گرو حمایت دولت و مجلس و همچنین همراهی، همدلی و مشارکت شرکای اجتماعی است. در کنار اجرای طرح‌‌های دیجیتال و تحول‌آفرین این سازمان اقدامات و دستاوردهای شاخص و مهم دیگری نیز در سازمان تامین اجتماعی طی یک‎سال اخیر به اجرا درآمد که‌‌ می‌توان به اجرای متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران طی دو مرحله، اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای، اجرای طرح شناسایی مدیران آینده در راستای شایسته‌گزینی و انتصاب مشاغل مدیریتی،تنقیح و تلخیص بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بیمه‌ای با تبدیل ٢هزار بخشنامه در قالب ٦٠ بخشنامه جدید اشاره کرد. در سالی که با توجه به شرایط کلان اقتصادی و اجتماعی کشور از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، همه تلاش مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی  کارآمدسازی حمایت‌های اجتماعی، پشتیبانی و تقویت فضای تولید و توجه ویژه به فرهنگ کار و تلاش است و از سویی دیگر نیز سعی‌‌ می‌شود با به روزرسانی و استفاده از فناوری‌‌های نوین، خدمات شایسته‌ای به مخاطبان سازمان ارائه شود.