غرب گُزیده - غرب گَزیده
علی خورسندجلالی (فعال فرهنگی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2465
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


محمد احمدی؛ تهیه‌کننده و کارگردان سینما:

هزینه فیلم‌سازی نسبت به سال قبل سه برابر شده است

همدلی|  محمد احمدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: منتظریم تا فیلم سینمایی «تهران، شهر عشق» را برای اکران عمومی آماده کنم، البته این فیلم در نوبت اکران است تا ببینیم شرایط اکران در سینماها به چه گونه‌ای خواهد شد.وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر سینمای ایران در شرایط مناسبی قرار ندارد و امیدوارم هرچه سریع‌تر از این وضعیت خلاص شویم، با توجه به شرایط فعلی نمی‌توانیم چندان روی سینما حساب کنیم و چشم‌انداز خوبی برای سینما نمی‌بینیم.این تهیه کننده سینما توضیح داد: البته کار بسیار خوبی که شده است این است که سینماها از گروه مشاغل ۳ به گروه مشاغل ۲ انتقال پیدا کرد و همین مسئله سبب شد تا تنها زمانی سینماها تعطیل شود که وضعیت شهرها قرمز باشد. اگر شرایطی پیش بیاید که سینماها باز شوند، یک امیدواری پیش می‌آید که مردم از سینماها استقبال کنند.وی بیان کرد: مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم نمی‌دانند سینماها چه زمانی باز است یعنی تبلیغات و اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه صورت نمی‌گیرد، متاسفانه تلویزیون نیز چندان در این زمینه همکاری نکرده و تبلیغی در زمینه باز بودن سینماها نمی‌کند، به عنوان مثال سال گذشته که فیلم سینمایی «قتل عمد» را اکران کردم، برخی از دوستان تماس می‌گرفتند و می‌گفتند مگر سینماها باز است؟ همین مسئله نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی ضعیفی در این زمینه صورت گرفته است.احمدی با اشاره به این‌که در حال حاضر تنها راه اطلاع‌رسانی از وضعیت سینماها فضای مجازی است، گفت: خوشبختانه در سینماها تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و شنیده نمی‌شود که کسی به دلیل حضور در سینماها به ویروس کرونا مبتلا شده است.وی ادامه داد: سینماها در حوزه تولید نیز با مشکلاتی مواجه است، البته این را باید بگویم که باب سریال سازی در کشور باز شده است و همه به این سمت روی آورده‌اند، چرا که مخاطب این روزها از پلتفرم‌ها به خوبی استقبال می‌کند.این کارگردان سینما توضیح داد: واقعیت این است که تولید در سینما بسیار سخت شده است، با توجه به شرایط اکران، سرمایه‌گذاران کمتر تمایل به سرمایه‌گذاری در سینما دارند و ما به آنها حق می‌دهیم چرا که نمی‌دانند پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنند چه زمانی باز می‌گردد. شاید در حال حاضر فضای مناسبی برای تولید نباشد و شاید فیلم‌سازان باید به سمت فیلم‌های لوباجت روی آورند.او به مهر گفت: در چنین شرایطی با کمک پلتفرم‌ها و اکران نصف نیمه‌ای که وجود دارد تنها فیلم‌های لوباجت می‌توانند بازگشت سرمایه داشته باشند و این می‌تواند راه‌حلی برای جان گرفتن تولید در سینما باشد. احمدی در پایان گفت: مسئله دیگر این است که هزینه با درآمد و اکران فیلم‌ها اصلاً نمی‌خواند و بلیت‌ها نسبت به هزینه تولید ارزان است، این در حالی است که هزینه تولید نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.