غرب گُزیده - غرب گَزیده
علی خورسندجلالی (فعال فرهنگی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2465
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد:

شرکت معلمان 350 آموزشگاه در برنامه آموزشی توسعه شایستگی علمی و حرفه‌‌ای منابع انسانی

بندرعباس-خبرنگار همدلی:معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان از برنامه‌ریزی جهت ارزیابی صلاحیت علمی و حرفه‌‌ای آموزگاران حق‌التدریس و نیروهای خرید خدمات آموزشی خبر داد.  به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حوریه حاجی‌زاده در جلسه کارگروه ارزیابی از برنامه سنجش صلاحیت علمی معلمان استان ضمن اشاره به راهکار 2-10 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: استقرار نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی‌‌، تخصصی و حرفه‌‌ای معلمان و ارتقای مرتبه علمی‌‌، تربیتی و انگیزه شغلی در آنان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.  وی ادامه داد:برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اجرای بهینه برنامه سنجش صلاحیت علمی و توسعه شایستگی‌های حرفه‌‌ای معلمان‌‌ با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی انجام گرفت. وی‌‌ گفت‌‌: این برنامه با مشارکت و همکاری دانشگاه فرهنگیان‌‌، انجمن‌های علمی – تخصصی و اعضای گروههای آموزشی انجام شد. 
وی همچنین اضافه کرد: کلیه نیروهای خرید خدمات آموزشی‌‌، حق‌التدریس‌‌، نهضت سوادآموزی‌‌، پیش دبستانی و گروهی از معلمان رسمی از دوره‌های آموزشی لازم برخوردار شدند. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان عنوان کرد‌‌: این برنامه در 350 آموزشگاه استان با اولویت مدارس کم بازده‌‌، شبانه‌روزی‌‌، روستایی ومناطق محروم اجرا شد.  حوریه حاجی زاده ضمن تاکید بر نظارت و ارزیابی اجرای برنامه گفت‌‌:‌‌ هم اکنون ارزیابی از معلمان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی توسط ارزیابان حرفه‌‌ای وتوانمند استانی با نظارت گروه‌های آموزشی و تربیتی در حال انجام است. وی اضافه کرد‌‌: سنجش و ارزیابی تخصصی و حرفه‌‌ای معلمان با استفاده از روش‌ها و ابزارهای متناسب با شرح وظایف و انتظارات عملکردی تعیین شده در جدول مؤلفه‌های شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌‌ای معلمان انجام می‌شود. وی درپایان گفت‌‌: امید است بتوانیم با همکاری و همراهی کلیه دست اندرکاران آموزش و پرورش‌‌،‌‌ زمینه‌ساز ارتقای توانمندی‌ها و توسعه شایستگی‌های معلمان برای تحقق اهداف نظام آموزشی و پرورشی‌‌ باشیم‌‌ و معلمان عزیزو توانمند ضمن توسعه شایستگی‌ها، باانگیزه بیشتر بتوانند موجبات ارتقای کمی و کیفی اهداف‌‌ آموزش‌وپرورش را فراهم آورند.