غرب گُزیده - غرب گَزیده
علی خورسندجلالی (فعال فرهنگی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2465
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


بدقولی 70 درصد ظرفیت بندر بهشتی را خالی گذاشته است

خسارت هندی‌ها به چابهار

پس از سه سال تاخیر در امضای قرارداد با هندی‌ها برای اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاریخ جدیدی را برای امضای قرارداد اعلام کرده و گفته هفتم اسفند ماه این قرارداد امضا خواهد شد. البته پیش از این هم تاریخ‌‌هایی برای امضای قرارداد با اپراتور هندی اعلام شده بود اما هندی‌ها سر میز قرارداد نیامدند. «مسعود پل‌مه» دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره علت تاریخ سه ساله انعقاد قرارداد 10 ساله با اپراتور هندی در بندر بهشتی چابهار اظهار داشت: سرمایه‌گذار هندی منافع خود را در نظر می‌گیرد نه سرمایه‌گذاری در محیطی که فعالیت و رقابت بخش خصوصی در آن محیط تحت تاثیر برخی از تصمیمات قرار می‌گیرد. وی افزود: موضوع دوم این است که در حال حاضر بندر چابهار به دلایلی ازجمله عدم ارتباط ریلی، جذاب نیست. اینها حلقه‌های مفقوده‌ای زنجیره‌ای هستند که یک سرمایه‌گذار آنها را برای بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌دهد.پل‌مه گفت: ایران با بدقولی‌های بسیاری در طول بیش از 20 سال گذشته از سوی هندی‌ها مواجه بوده که شاید موضوعات سیاسی هم در این امر دخیل بودند.وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه ظرفیت از بندر چابهار فعال است و آیا اپراتور هندی در این بندر موظف به جذب بار و بازاریابی برای این بندر است، گفت: در حال حاضر حداکثر از 30درصد ظرفیت بندر شهید بهشتی استفاده می‌شود. با شرایطی که در بنادر کشورمان حاکم است، امکان بازاریابی را نداریم.