پزشک جمهور برای ایران
رضا صادقیان( روزنامه‌نگار)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2453
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


پزشک جمهور برای ایران

رضا صادقیان( روزنامه‌نگار)

پزشک جمهور برای ایران

رضا صادقیان( روزنامه‌نگار)

 مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران شد. کار او در برابر 5 رقیب بسیار دشوار بود، اما او با صبر، بردباری و تدبیر توانست گام به گام سخن‌اش در ذهن مردم پذیرفته شود.
پزشکیان مردی خود ساخته است که پله‌های تحصیلی، مدیریت و تجربه را گام به گام طی چهار دهه طی کرده و به گفته خودش «کوپنی بالا نیامده است». تاکید چند باره او نسبت به کوپنی نبودن تحصیلات نشانه روشن و واضح زحماتی است که برای زندگی و جایگاه‌اش متحمل شده است؛ بزرگ کردن چهار فرزند و رسیدن به تحصیلات و مدیریت کلان دشوارتر از آن است که به سادگی در کلمات بیان شود. همین بالا نیامدن آسانسوری از پله‌های قدرت و فرصت داشتن در میان مردم زیستن به او فرصت بی‌نظیری داد تا به گونه‌ای سخن بگوید که حتی ساکن یکی از دور افتاده‌ترین روستاهای کشور حرف او را بفهمد، با کلام او ارتباط بگیرد و بداند که حرف‌های او در برابر صدها برنامه جلیلی شنیدنی‌تر است. همین اندازه که رای مخاطب در برابر صدها هزار تخریب و جعل روایت به پزشکیان بود و ماند، نشانه واضح اقبال او از سوی شهروندان ایرانی است.
پزشکیان از امروز رئیس جمهور تمام مردم ایران است. رئیس دولت تمام ملت ایران. از کوچک‌ترین ساکنان شهرها، شهرستان‌ها، روستاها تا بزرگترین شهرها و کلانشهرها. او رئیس جمهور مخالفان سیاسی دیروز هم هست، آنانی که در سه روز پایانی تبلیغات در دور دوم زشت‌ترین و توهین ‌آمیزترین محتوی رسانه‌ای را تولید و در شبکه‌های اجتماعی به نام طنز، افشاگری، روشنگری برای مردم و زنگ هشدار توزیع کردند. او رئیس دولت سایت‌های خبری جریان سیاسی تندروها هم هست، کسانی که چیزی برای حمله به مسعود پزشکیان نیافتند و ساعت به ساعت نرخ بنزین را در دولت احتمالی او افزایش می‌دادند تا مردم را از پر کردن یک باک بنزین به وحشت بیندازند. او رئیس دولت همه مردم ایران خواهد ماند، مثل یک پدر که همه فرزندانش را به یک مقدار دوست دارد و خواهان سر و سامان گرفتن زندگی آنان است.
احتمال می‌دهم ما با اولین دولتی پس از انقلاب اسلامی روبرو خواهیم بود که از تمام ظرفیت نیروهای متخصص از طیف اصلاح‌طلب، اصولگرایان، اصلاح‌طلب‌های میانه‌رو و کارشناسان خبره در سطوح مختلف بهره خواهیم برد. اگر قرار بر کار کردن و همراهی باشد، نباید و نمی‌بایست از دانش هیچ فردی دوری جست. نگرش و کارنامه عملی دکتر پزشکیان تخصص‌گرایی است، امیدوارم بخشی از امیدهایی که با انتخاب پزشک جمهور در دل مردم جوانه زده با چنین نگرشی به مراحل بهتری در زندگی روزمره تک تک شهروندان برسد. چنین باد.