پزشک جمهور برای ایران
رضا صادقیان( روزنامه‌نگار)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2453
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


نخستین جلسه علنی مجلس دوازدهم

 نخستین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.
در این مراسم بعد از استقرار هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم متشکل از علاءالدین بروجردی رئیس سنی و عباس قدرتی و عبدالحسین همتی به عنوان دبیران هیات رئیسه سنی، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم نواخته شد.
عبدالحسین همتی دبیر هیات رئیسه دستور کار اولین جلسه مجلس دوازدهم را به این شرح قرائت کرد.هم‌چنین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرائت شد.
سپس متن سوگندنامه منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی ، مطابق اصل ۶۷ قانون اساسی و در اجرای ماده ۳ آیین نامه داخلی توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد و نمایندگان به صورت ایستاده آن را تکرار کردند.
علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در  مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجموعه اداری و اجرایی برای همکاری با وکلای ملت برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جهت‌گیری مردمی در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.
“علاءالدین بروجردی” رئیس هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم هم در نطق خود گفت: منتخبان ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند و حرکت کشور به سمت رفاه، آسایش، امنیت و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نمی‌شود و این اصل تعارضی با تضارب آرا و اختلاف نظرهای کارشناسی ندارد.
“محمد مخبر” سرپرست ریاست جمهوری هم طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: در تمام طول سال‌های انقلاب اسلامی آنچه که همواره مشکل‌گشا بوده است حضور مردم در صحنه با تدبیر مقام معظم رهبری بوده است.
همچنین بر اساس آئین نامه داخی مجلس شورای اسلامی، یکی از مهمانان مراسم افتتاحیه مجالس رئیس جمهور است. از آن‌جا که رئیس جمهور کشورمان به مقام شهادت نائل شدند، در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم جای خالی شهید آیت الله ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور شهید کشورمان و شهید حسین امیر عبدالهیان را با قاب عکس این شهدا و گل پر کردند.
در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس که با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری در صحن علنی مجموعه بهارستان برگزار شد،‌ از تمبر یادگاری مجلس دوازدهم رونمایی شد.