پزشک جمهور برای ایران
رضا صادقیان( روزنامه‌نگار)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2453
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


هوادار تیم کوبنده می‌خواهد نه ترسو و متوّهم

امید توفیقی (روزنامه‌نگار)

: استقلال سرانجام پس از حدود 20 هفته صدرجدول لیگ برتر را دو دستی تقدیم رقیب دیرینه کرد و کادرفنی این تیم به جای بر عهده گرفتن مسئولیت بازی محافظه کارانه و در نتیجه توقف برابر نساجی، همچون اکثر هفته‌‌های سپری شده لیگ رویه ناصواب تزریق توهم توطئه به سکوهای تماشاگران را ادامه دادند !
اینکه دست جواد نکونام سرمربی استقلال در چیدمان بازیکنان به نسبت رقیبان این تیم از جمله پرسپولیس، سپاهان و حتی تراکتورسازی بسته تر است، بر کسی پوشیده نیست و بارها از این نقطه نظر به جواد نکونام حق دادیم که در یک فضای منطقی از مدیریت سابق باشگاه انتقاد کند، اما در طول فصل بارها و بارها از نکونام بابت سبک بازی محافظه کارانه و نشات گرفته از کارلوس کی روش انتقاد شد و سرمربی آبی‌ها  که گوشش بدهکار این حرف‌ها نبود با این استدلال که به درصد مالکیت توپ امتیاز نمی دهند، اصطلاحا رویه انجام بازی‌‌های اقتصادی را پیگیری نمود، اما سرانجام این ترسو بودن کار دست او و تیمش داد و در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ، صدرجدول را تقدیم رقیب دیرینه کردند!
این هم درست که انتخاب سبک و سیاق بازی حق مربی است، اما برعهده گرفته مسئولیت نتایج تیم هم کمترین انتظاری است که از یک مربی می‌رود؛ امری که جواد نکونام در طول فصل هیچ گاه زیر بار آن نرفت و با القاء توهم توطئه به سکوهای آبی و هواداران استقلال و فرار به جلو از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد. استقلال در قائمشهر ترسو بازی کرد و به زحمت دو موقعیت جدی روی دروازه حریف خلق نمود. در چنین شرایطی یک صحنه مشکوک به پنالتی را نمی توان دستاویزی برای پوشش نهادن بر ضعف فنی تیم پنداشت و  پای دست‌‌های پشت پرده را به میان کشید ! آن هم در حالی که همین صحنه‌‌‌‌ای که نکونام معنقد است برای تیمش باید اعلام پنالتی می‌شد محل اختلاف نظر کارشناسان داوری است.
نکونام بدون مشاهده دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان قضاوت آن بازی را به دست‌‌های پشت پرده ربط داد در حالی که دیدارهای هفته کاملا همزمان برگزار شد و گل چهارم پرسپولیس همزمان با سوت پایان دیدار استقلال و نساجی به ثمر رسید؛ جالب اینکه نکونام در حالی رئیس فدراسیون، یکی دیگر از مسئولان فدراسیون و بیزن حیدری داور بازی را علنا به زمین زدن استقلال متهم کرد که در ادامه گفت:« قصد اتهام زنی ندارد»! به نظر می‌رسد او باید تمرکزش را روی هفته‌‌های بعدی قرار دهد و حداقل برای دو هفته در خفا و عیان بی خیال توهمات شده بلکه پرسپولیس بلغزد و آبی‌ها به صدر جدول برگردند. بهترین نسخه برای کاپیتان سابق تیم ملی در هفته‌‌های آتی مدیریت فضای نیمکت و مجموعه تیم است و به جای حاشیه سازی، استقلال را آنچنان که هوادارانش دوست دارند کوبنده و تهاجمی به میدان بفرستد چرا که قهرمانی است برای استقلال می‌ماند نه تیترهای زرد !