به پزشکیان فرصت دهیم
ولی‌الله شجاع‌پوریان (مدیرمسئول)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2479
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


احمد مازنی:

هر کدام از ما جای پزشکیان بودیم ، نمی‌توانستیم تصمیم‌های بهتر بگیریم

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر به شرایط قبل از انتخابات ریاست جمهوری نگاه منصفانه ای داشته باشیم و از طرفی محدودیت های موجود در ساخت قدرت و تنوع انتظارات را درنظر بگیریم، واقعیت آن است که هر کدام ما جای آقای دکتر پزشکیان بودیم شاید تصمیم بهتر از این نمی توانستیم بگیریم. “احمد مازنی” در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره ترکیب وزرای پیشنهادی گفت: آقای پزشکیان در انتخابات شعارهای کیفی داد که شاید برخی فکر کنند شعارهای کیفی قابل اندازگیری نیستند اما قطعا براساس همان نهج البلاغه، مفاهیم کیفی قابل اندازگیری است مثلا بزرگترین وعده رئیس جمهور به مردم آن بود که هیچ گاه دروغ نخواهد گفت، بر همین اساس از حالا مردم با شاخص های روشن و عینی بررسی و رصد می کنند تا ببینند تا چه مقدار این وعده محقق می شود.وی با اشاره به انتصابات معاونان و انتخاب وزرای پیشنهادی رئیس جمهور افزود: در وضعیتی که ما احزاب قوی نداریم، کمیته ها و کارگروه هایی ذیل شورای راهبری انتقالی دولت تشکیل و به مردم اعلام شد «فهرست اعضای کابینه اعم معاونان رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی از داخل این مکانیزم بیرون می آید»، حالا این سئوال پیش می آید که انتصابات و انتخاب های آقای رئیس جمهور تا چه حد منطبق با خروجی کار شورای راهبری و کمیته های آن است؟این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: شاید گفته شود که 50 درصد انتصابات معاونان رئیس جمهور و انتخاب وزرای پیشنهادی از مسیر شورای راهبری انجام شد، اینجا این سئوال مطرح می شود که 50 درصد بقیه از چه مسیری انجام شد؟ این موضوع را باید برای مردم توضیح بدهند.وی با بیان اینکه تا اینجا زیر 50 درصد معاونان رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی خروجی کار شورای راهبری بود، افزود: برخی افراد عضو کمیته‌ها بودند و تا پایان نیز حضور داشتند؛ قرار هم این بود که اعضای کمیته ها برای مسئولیتی کاندیدا نشوند یا اگر نام شان مطرح شد از عضویت در کمیته استعفا دهند اما حالا بعد از اعلام اسامی اعضای کابینه(اعم از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور ) مشخص شد که این اصل نیز رعایت نشد و برخی در کمیته تخصصی عضویت داشتند و نام شان نیز در فهرست خروجی کمیته نبود اما در نهایت از طرف رئیس جمهور برای آن مسئولیت حکم دریافت کردند.این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: البته همان طور که آقای ظریف گفت «حق قانونی آقای رئیس جمهور است که همکاران خود را انتخاب کند» یا به تعبیر دیگر آقای پزشکیان حق وتو دارد. این حرف درست است اما اگر به لوازم انتخاب اعضای کابینه پایبند باشیم، این واقعیت وجود دارد که رئیس جمهور می توانست شورای راهبری را تشکیل ندهد اما وقتی تشکیل داد طبعا این موضوع توقع و انتظار در جامعه ایجاد می کند و بعد مردم براساس شاخصی های علمی و عقلی میزان وفاداری ما به وعده ها را می سنجند.
وی ادامه داد: میزان تحقق وعده‌های کیفی رئیس جمهور قابل اندازگیری است و می شود بر این اساس به عملکرد تیم همراه آقای دکتر پزشکیان امتیاز و نمره داد و این عملکرد را نقد کرد. اهمیت این مسئله نیز از تصمیمات بعدی مهمتر است چون اساس کار معماری کابینه است که اگر این معماری درست نباشد و با روش های منطقی و طبق قول و قرارها نباشد همچون خشت اولی است که کج گذاشته شده است.مازنی گفت: اگر به شرایط قبل از انتخابات ریاست جمهوری نگاه منصفانه ای داشته باشیم و از طرفی محدودیت های موجود در ساخت قدرت و تنوع انتظارات را درنظر بگیریم، واقعیت آن است که هر کدام ما جای آقای دکتر پزشکیان بودیم شاید تصمیم بهتر از این نمی توانستیم بگیریم. امیدوارم مجلس با رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کمک کند تا دولت زودتر کار خودش را شروع کند.