“وفاق‌ملی” و الزام‌های آن
علی کرد (فعال سیاسی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2490
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


جمهوریت تنها حضور پای صندوق رأی نیست

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به لزوم تبیین گفتمان جمهوریت و عدالت دولت، گفت: جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رأی نیست. به گزارش ایسنا، محمدصادق خیاطیان با بیان اینکه حوزه اطلاع‌رسانی در واقع یک «اکوسیستم اطلاع‌رسانی» است، اظهار کرد: «ما با زیست‌بوم متکثری از فعالان حوزه رسانه مواجه هستیم و اگر نتوانیم خودمان را در این اکوسیستم خوب جاگذاری کنیم، ضرر خواهیم کرد.»
 وی ادامه داد: «باید از این فضای غبارآلود رسانه‌ای که غالباً از خارج کشور ایجاد می‌شود، خارج شویم. در فضایی که حق را ناحق نشان می‌دهند، خلاقیت‌ها، حس مسئولیت‌ها و واکنش‌های سریع رسانه‌ای نیازمندیم. نه‌تنها دولت بلکه نظام به کمک رسانه‌ها نیازمند است.» خیاطیان در ادامه با اشاره به مأموریت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: «یکی از این مأموریت‌ها تبیین گفتمان دولت؛ یعنی گفتمان، عدالت و جمهوریت بود. 
در همین راستا مردمی کردن اقتصاد، مردمی کردن حوزه فرهنگ و مردمی‌شدن سیاست داخلی و خارجی باید دنبال شود که نیازمند تبیین و تولید ادبیات و محتواست. از دیدگاه ما جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رأی نیست. 
جمهوریتی که امام و رهبری گفتند حضور مردم در همه صحنه‌هاست.» رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: «امتداد اجتماعی یافتن موضوع گفتمان یکی از دیگر اهداف است. حضور رئیس‌جمهور میان مردم استان‌های مختلف یکی از جنبه‌های گفتمان دولت است که این حضور حتماً اثر مثبت دارد. این را نظرسنجی‌ها و کارشناسان می‌گویند. بااین‌حال تمام هدف ما در مورد گفتمان جمهوریت، حضور میان مردم نیست، بلکه ارتباط با نخبگان و مردمی کردن همه موارد یادشده نیازمند فضاسازی و الگوسازی است، زیرا متأسفانه در گذشته الگو وجود نداشته است.» 
خیاطیان در پایان با بیان اینکه پایش و رصد سیاست‌ها از دیگر اقدامات مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری است، گفت: «برای ما اهمیت دارد کانال ارتباطی‌ای میان مردم و دولت وجود داشته باشد و رسانه‌ها می‌توانند ایجاد این فضا را رقم بزنند.»