اهداف و پیامدهای پمپاژ اتباع افغانستان به ایران
رامین فخاری ( تحلیل‌گر سیاسی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2497
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


خواندن بلد نیست چگونه قرآن بخواند؟

صفیه بسیم (کارشناس آموزشی)

 آقای وزیر در اخبار خواندم که مهمترین وظیفه خود را تقویت و اجرای نماز عنوان کرده‌اید.
شاید شما وزیر کشور دیگری هستید و آنجا مدارس مشکلاتشان حل شده و تنها نگرانی وزیرشان متدین کردن دانش آموزان است وگرنه در ایران سوای از خیلی مشکلات کلان در مدارس، یک مشکل جدی جدیداً کشف شده است و آن ناتوانی دانش آموزان کلاس هفتم از خواندن و نوشتن ساده است.
آقای کاظمی وقتی فردی نمی‌تواند فارسی؛ این زبان مادری خود را بخواند و بنویسد،انتظار که ندارید بتواند زبان عربی (زبان قرآن)را بخواند و نماز صحیح به جای آورد؟
آقای وزیر گمان می‌کنم فراموش کرده‌اید که قرار است دانش‌آموز اول آموزش  ببیند و بعددر کنار آن  پرورش یابد. مقدمه  آموزش توانایی خواندن و نوشتن است و این مهمترین کارکرد مدرسه محسوب می‌شود وگرنه نمازخواندن را مادر بزرگ من هم بلد است یاد بدهد.
مدارس ایران اکنون جای هرکاری شده است الی درس و مشق. نگران نیستید که بعد از ۶سال دوره ابتدایی واجرای طرح‌های رنگارنگ، ۲۵درصد از خروجی‌های آن در حد کلاس اول ابتدایی هم سواد ندارند؟
آیا نمی پرسید اصلا چرا این تعداد از ابتدایی فارغ‌التحصیل شده اند؟
کدام قانون و بخشنامه‌ای اجازه ارتقاء پایه این دانش‌آموزان را داده است؟
نمی‌پرسید نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش تا به حال مشغول چه کاری بوده اند؟
نمی پرسید مدیران مدارس چگونه متوجه این نقصان در این چند سال نشده‌اند و یا اگر شده‌اند چرا چاره اندیشی نکرده‌اند؟ مدیران ادارات و نواحی چطور ؟
آقای وزیر شاید آنها هم مثل شما فقط مشغول حفاظت از حواشی بودند ونمی‌دیدند که دنیای دهه نودی‌ها قبل از آخرتشان چگونه ویران می‌شود.
آقای کاظمی لطفاً بفرمایید برای این مشکل چه برنامه‌ای دارید و چگونه می‌خواهید مدارس را از این بحران نجات دهید؟