خود کرده را تدبیر است!!
دکتر صلاح‌الدین هرسنی (کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2454
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


رئیس بنیاد مستضعفان گزارش داد

20 میلیون حاشیه نشین

همدلی| رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ماموریت اصلی این بنیاد، آبادانی مناطق محروم است. در محرومیت‌زدایی باید شاخص‌هایی تعریف شود تا میزان محروم و محرومیت با این شاخص‌ها سنجیده شود.
به گزارش همدلی، حسین دهقان وی با بیان اینکه برای توانمندسازی مناطق محروم سه عنصر کلیدی را در نظر گرفته‌ایم که اگر بتوانیم این عناصر را محقق کنیم می‌توان گفت محرومیت‌زدایی به اجرا رسیده، ادامه داد: اولین موضوع آموزش است. افراد باید آموزش مهارت‌ها را فرا بگیرند تا بتوانند در نتیجه آن شغلی داشته باشند. معتقدیم اشتغالی که نتواند نیازهای جامعه را پوشش دهد، نمی‌تواند اشتغال پایدار باشد. آمارها نشان می‌دهد که بیش از ٢٠ میلیون نفر در ایران حاشیه‌نشین هستند. مهاجرت از روستا به شهر هم برای دستیابی به شغل و امکانات است و اگر در منطقه‌ای امکانات و شغل وجود داشته باشد، مردم هیچ دلیلی برای مهاجرت ندارند.
وی همچنین درباره مال‌سازی در بنیاد مستضعفان تاکید کرد: بنیاد مستضعفان مال و پاساژ ندارد اما مال خود را هم مفت و بلااستفاده نمی‌گذارد. وقتی ملکی در منطقه یک تهران وجود داشته باشد، عقل حکم می‌کند از آن ارزش‌افزوده ایجاد کرد تا منابع به دست آمده صرف محرومیت‌زدایی شود.