خود کرده را تدبیر است!!
دکتر صلاح‌الدین هرسنی (کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2454
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


هفته هفتم لیگ برتر امروز به پایان می‌رسد

استقلال - فولاد؛ تقلای قهرمانی و بقا

همدلی|  گروه ورزش: پرسپولیس برد و صدرنشین شد؛ حالا امروز نکونام و تیمش برای بازپس گیری صدر چاره‌ای جز گذشتن از سد فولاد خوزستان ندارند حریفی که با کارنامه‌ای ضعیف ، آماری نا امید کننده اما تشنه بقا در لیگ برتر!
هفته بیست و هفتم لیگ برتر در شرایطی امروز با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد که در آغاز دیدارهای این هفته پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی تهران موفق شد 2 بر صفر هوادار تهران را شکست داده وبا  59 امتیاز به صدر جدول لیگ صعود کند اما این پایان ماجرا نیست. استقلال 57 امتیازی امنروز این فرصت را دارد تا با کسب سه امتیاز دیگر صدرجدول را از رقیب دیرینه پس بگیرد.
در حقیقت تیم جواد نکونام این بخت را دارد فارغ از نتایج رضقیب سنیتی خود در چهار دیدار باقی مانده به پیروزی دست یافته و بر جام قهرمانی بوسه بزند؛ یکی از این دیدارها امروز برگزار می‌شود
آبی پوشان تهران این هفته میزبان تیم سابق نکونام هستند تیمی که با این مربی طعم قهرمانی را هم چشیده اما اکنون فولاد در قعر جدول و رتبه پانزدهم برای بقا تلاش می‌کند. فولاد با 16 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافته است. فولاد در 5 هفته اخیر فقط دو امتیاز گرفته و روی خط ناکامی و شکست گام برمی دارد با این حال عبدالله ویسی قول داده که تیم را در لیگ برتر حفظ کند. آخرین برد فولاد مقابل استقلال در تهران مربوط به 10 سال پیش است و در سال 1393 قرمزپوشان اهوازی با گل سروش رفیعی استقلال را شکست دادند.بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید نتیجه‌ای که عبدالله ویسی امیدوار است بتواند آن را تکرار کند زیرا فولاد بدون ویسی از استقلال امتیاز گرفته بود.
 در کی دیگر از دیدارهای امروز ذوب آهن پذیرای پیکان است ذوبی‌‌ها با 33 امتیاز با خیالی آسوده دررده نهم جدول لیگ ایستاده اند و اگر سومین باخت متوالی را هم متحمل شود نهایتا یک پله در جدول لیگ سقوط می‌کند اما در صورت پیروزی شانس رسیدن به رتبه هفتم جدول را هم دارد.پیکان اما به منطقه خطر رسیده و اگر در این بازی هم امتیاز نگیرد ممکن است یک پله دیگر هم سقوط کند و سیزدهم شود بنابراین عنایتی به دنبال گرفتن حداقل تک امتیاز خواهد بود تا دست خالی اصفهان را ترک نکند.
همچنین جدال حساس تیم‌‌‌های قعرنشین استقلال خوزستان و نساجی مازندران در اهواز برگزار می‌ش.داین بازی 6 امتیازی قعر جدول است و تیم برنده تا حد زیادی از منطقه خطر فرار خواهد کرد و تیم بازنده یک قدم به سقوط نزدیک تر خواهد شد. استقلال خوزستان 4 هفته است شکست نخورده ولی سه مساوی پیاپی کسب کرده  که البته مساوی آخر مقابل سپاهان ارزشمند بود. نساجی مازندران هم بعد از دو برد متوالی، مقابل پرسپولیس در خانه شکست خورد تا همچنان درگیر بقا در لیگ برتر بماند.