پدر! مادر! ما متهمیم!
حسن دادخواه (فعال مدنی)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2450
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


هاشور

اصرار شهرداری برای ورود
 ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عزم شهرداری تهران و وزارت صمت برای ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی با هدف کاهش آلودگی هوا از سهم ۷۰ تا ۸۰ درصدی منابع متحرک در آلایندگی شهر تهران خبر داد.مهدی چمران پیش از آغاز دویست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سهم آلایندگی منابع مختلف در آلودگی شهر تهران گفت: در آلودگی هوای تهران بخشی از آلایندگی مربوط به منابع متحرک و بخشی مربوط به منابع ثابت است. آنچه که مشخص است بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آلایندگی تهران از منابع متحرک همچون موتورسیکلت‌ها، خودروها و ... است و مابقی نیز ناشی از آلایندگی منابع ثابت است.وی ادامه داد: وزارت نیرو و وزارت نفت بارها اعلام کردند که در تهران سوخت مازوت به نیروگاه‌ها داده نمی‌شود و در این نیروگاه‌ها از مازوت استفاده نمی‌شود و مازوت سوزی ممنوع است. در استان البرز نیز تا کنون از سوخت مازوت مصرف نکرده‌اند و اعلام شده که از سال گذشته تا کنون نیاز نشده که از مازوت استفاده کنند. اگر در سایر شهرها نیز از این سوخت استفاده می‌شود آلودگی آن به تهران نمی‌رسد.وی تأکید کرد: ۲۰ درصد آلودگی تهران مربوط به موتورسیکلت‌هاست و مابقی در سهم منابع متحرک مربوط به خودروهاست. تصمیمی که درباره موتورسیکلت‌ها گرفته شده این بود که شهرداری قراردادی با وزارت صمت منعقد کرده است تا با ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی این موتورسیکلت‌ها در حوزه کار مورد استفاده قرار گیرند و وزارت صمت نیز در حال فراهم کردن زیرساخت این موضوع است.

پیامک دادگستری تهران درباره فروش اینترنتی طلا و ارز
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران می‌گوید فروش مثل طلا و ارز از طریق آگهی‌‌های اینترنتی ممکن است منجر به مسئولیت و مالباختگی فروشنده شود چرا که مجرمان با وجوه و عواید مجرمانه خریدار این کالاها هستند!پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران به شرح زیر است:«فروش اموال سهل المعامله مثل طلا و ارز از طریق آگهی‌های اینترنتی ممکن است منجر به مسئولیت و مالباختگی فروشنده گردد؛ مجرمان با وجوه و عواید مجرمانه خریدار این کالاها هستند.»

جریمه تخلفات حادثه‌ساز بیشتر از میانگین افزایش پیدا می‌کند
رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا مبلغ تمام جرائم رانندگی ۳.۱ برابر خواهد شد یا خیر گفت: این افزایش به‌طور میانگین و درمورد کلیات است. طبیعتا در مورد تخلفات حادثه‌ساز ممکن است میزان افزایش بیشتر باشد و در مورد برخی دیگر از تخلفات نیز میزان افزایش کمتر باشد.وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که برابر ماده ۱۱۸ قانون برنامه ششم توسعه، رقم جرائم محل درآمد و در واقع عایدی برای پلیس نداشت. در این ماده صراحتا تاکید شده که دستگاه‌هایی که جریمه کنند، امکان برداشت ندارند. برابر قانون مبالغی از این رقم جرائم به وزارت کشور و وزارت راه داده می‌شود تا با استفاده از آن برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز ترافیکی، توسعه دوربین‌ها و تجهیزات و ... اقدام شود. همچنین رقمی هم در اختیار صندوق تامین توسعه خسارات بدنی قرار خواهد گرفت.هادیانفر درباره اینکه افزایش رقم جرائم رانندگی چه زمانی اجرا خواهد شد، اظهارکرد: این‌ موارد در اختیار دولت محترم است. هیات دولت باید موضوع را تصویب و ابلاغ کند و هر زمان که این اتفاق بیفتد پلیس راهور مکلف است که آن را اجرا کند.رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره اینکه آیا کد جریمه جدیدی نیز به جرائم رانندگی اضافه شده یا خیر گفت: هیچ کد جدیدی به جرائم رانندگی اضافه نشده است.

توجه به نظرِ دانش آموزان در آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: تنوع مراجع ارزیابی در آیین نامه جدید رتبه‌بندی لحاظ شده است. در آیین نامه قبلی مدیر و ارزیاب این کار را می‌کردند، اما حالا ذی نفعان اصلی یعنی دانش آموزان و والدین که در آیین نامه قبلی لحاظ نشده بودند، در آیین نامه جدید مورد توجه قرار گرفته اند.«علی محبی» در مورد تغییر شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان و اقدامات پژوهشی صورت گرفته برای تعیین دقیق‌ترین شاخص‌ها توضیح داد: بحث تحقیقاتی و مطالعاتی رتبه‌بندی فرهنگیان به پژوهشگاه محول شده است و ما این بخش از کار را انجام داده ایم؛ هم اقداماتی که در این زمینه در دنیا صورت گرفته و می‌گیرد را رصد کرده‌ایم هم آسیب‌شناسی روی هر کاری که از ستاد تا مدارس صورت گرفته را انجام دادیم. رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تصریح کرد: ابعاد مختلف آسیب‌های اجرای رتبه‌بندی و آسیب‌های سیاستگذاری و قانون‌گذاری در این زمینه احصا شده و اشکالاتی که به آیین نامه برمی گردد همه مورد بررسی قرار گرفته است؛ به عنوان نمونه آیین نامه قبلی از حیث انگیزشی بودن خلا داشت و بر مبنای آن  معلمان هر ۵ سال یکبار رتبه می‌گیرند و برای بین ۵ سال هم فکری نکرده است که باید چه اقدامی کرد در حالی که در دانشگاه‌ها اساتید هر ۴ سال یکبار رتبه می‌گیرند و هر سال نیز پایه دریافت می‌کنند. محبی در مورد برخی شاخص‌های جدید رتبه‌بندی که اخیرا مطرح شده مانند نظرسنجی از دانش آموزان و والدین و مساجد محل، در خصوص معلمان و تاثیر این کار در رتبه‌بندی توضیح داد: تنوع مراجع ارزیابی در آیین نامه جدید رتبه‌بندی لحاظ شده است. در آیین نامه قبلی مدیر و ارزیاب این کار را می‌کردند، اما حالا ذی نفعان اصلی یعنی دانش آموزان و والدین که در آیین نامه قبلی لحاظ نشده بودند، در آیین نامه جدید مورد توجه قرار گرفته اند.