پژو ۲۰۶ چهل و دو میلیون تومان ارزان شد
درحالی که تا دو هفته پیش، هر دستگاه پژو ۲۰۶ ، ۱۶۰میلیون تومان به فروش میرفت، اعمال سیاستهای جدید از سوی دولت موجب کاهش ۴۲ میلیون تومانی قیمت این خودروی محبوب شد.
به گزارش کاما پرس، با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه بازار خودرو در رکود فرو رفت و خرید و فروش کاهش چشمگیری داشت، در این میان و در حالی که بازار تعطیل بود، قیمت خودرو در روزهای نخست فروردین ماه ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد کرده بود، بررسیها نشان داد زمانی که بازار تعطیل بوده، برخی نمایندگیهای متخلف خودروسازان آغاز به کار کرده و خودروهای سند سفید یا کارتکسی فروختهاند و همین موضوع افزایش قیمت خودرو را به همراه داشته است. در این میان رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو که از منتقدان عملکرد برخی نمایندگیهای متخلف در افزایش قیمت خودرو است، میگوید: روند کاهشی قیمت خودرو آغاز شده و تقاضای واقعی برای خرید خودرو وجود ندارد، بنابراین کاهش ۴۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ و ۲۰ میلیون تومانی پراید رخ داد. سعید موتمنی میافزاید: هر دستگاه پژو ۲۰۶ که تا پیش از عید، به نرخ ۹۵میلیون تومان به فروش میرسید، در روزهای ابتدایی سال جاری از سوی برخی نمایندگیهای خودروسازان به نرخ ۱۱۸ میلیون تومان به فروش میرفت؛ در حالی که قیمت پژو ۲۰۶ در چهارم اسفندماه، حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود. به گفته موتمنی، وقتی برخی نمایندگان رسمی خودروسازان، نرخ را به یکباره از ۹۵ میلیون تومان به ۱۱۸ میلیون تومان افزایش میدهند، این افزایش نرخ به پایهای برای تعیین نرخ حاشیه بازار تبدیل میشود و وقتی که به دست مصرفکننده میرسد چون با ۵ تا ۶ دست واسطه معامله شده و هر یک از این واسطهها، یک میلیون تومان هم روی خودرو اضافه کنند، به یکباره ده میلیون تومان به نرخ خودرو اضافه میشود.
او میگوید: سند خودروهای ویرایشی از سوی شرکت خودروساز صادر میشود و باید جلوی آن را هر چه سریعتر گرفت، البته اتحادیه نمایشگاهداران خودرو مذاکرات و نامهنگاریهایی را با مقامات دولتی صورت داده اما این کار تاکنون رخ نداده است. موتمنی ادامه میدهد: مجموعه سیاستهای دولت از ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری، توانسته بازار خودرو را آرام کند و قیمتها هم اکنون به شدت افت کرده است ضمن اینکه ورود شورای رقابت هم یک ظرفیت بسیار مناسبی برای کنترل قیمت و بازار خودرو است.
به گزارش کاما پرس، با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه بازار خودرو در رکود فرو رفت و خرید و فروش کاهش چشمگیری داشت، در این میان و در حالی که بازار تعطیل بود، قیمت خودرو در روزهای نخست فروردین ماه ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد کرده بود، بررسیها نشان داد زمانی که بازار تعطیل بوده، برخی نمایندگیهای متخلف خودروسازان آغاز به کار کرده و خودروهای سند سفید یا کارتکسی فروختهاند و همین موضوع افزایش قیمت خودرو را به همراه داشته است. در این میان رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو که از منتقدان عملکرد برخی نمایندگیهای متخلف در افزایش قیمت خودرو است، میگوید: روند کاهشی قیمت خودرو آغاز شده و تقاضای واقعی برای خرید خودرو وجود ندارد، بنابراین کاهش ۴۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ و ۲۰ میلیون تومانی پراید رخ داد. سعید موتمنی میافزاید: هر دستگاه پژو ۲۰۶ که تا پیش از عید، به نرخ ۹۵میلیون تومان به فروش میرسید، در روزهای ابتدایی سال جاری از سوی برخی نمایندگیهای خودروسازان به نرخ ۱۱۸ میلیون تومان به فروش میرفت؛ در حالی که قیمت پژو ۲۰۶ در چهارم اسفندماه، حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود. به گفته موتمنی، وقتی برخی نمایندگان رسمی خودروسازان، نرخ را به یکباره از ۹۵ میلیون تومان به ۱۱۸ میلیون تومان افزایش میدهند، این افزایش نرخ به پایهای برای تعیین نرخ حاشیه بازار تبدیل میشود و وقتی که به دست مصرفکننده میرسد چون با ۵ تا ۶ دست واسطه معامله شده و هر یک از این واسطهها، یک میلیون تومان هم روی خودرو اضافه کنند، به یکباره ده میلیون تومان به نرخ خودرو اضافه میشود.
ممنوعیت فروش خودروی کارتکسی
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو همچنین اظهار میکند: فروش خودروهای کارتکسی در شرایطی صورت میگیرد که به واسطه ابلاغیه دولت، از سوم شهریورماه ۹۸ فروش این خودروها ممنوع بوده است.او میگوید: سند خودروهای ویرایشی از سوی شرکت خودروساز صادر میشود و باید جلوی آن را هر چه سریعتر گرفت، البته اتحادیه نمایشگاهداران خودرو مذاکرات و نامهنگاریهایی را با مقامات دولتی صورت داده اما این کار تاکنون رخ نداده است. موتمنی ادامه میدهد: مجموعه سیاستهای دولت از ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری، توانسته بازار خودرو را آرام کند و قیمتها هم اکنون به شدت افت کرده است ضمن اینکه ورود شورای رقابت هم یک ظرفیت بسیار مناسبی برای کنترل قیمت و بازار خودرو است.