تغییر لوگوی محک بهمناسبت سی سالگی
بهگزارش روابط عمومی محک، مؤسسه خیریه محک در سیامین سال فعالیت خود، از لوگوی ویژه سی سالگی این مؤسسه رونمایی کرد. شریف نظام مافی، مدیرعامل محک ضمن اشاره به این موضوع که تمامی دستاوردهای محک در این سی سال در قبال حمایت از 35 هزار کودک مبتلا به سرطان و خانواده آنها وامدار اعتماد و مشارکت، نیکوکاری مردم بوده است، این تغییر لوگو را ادای احترام به آنان دانست و گفت: «لوگوی سی سالگی محک از جنس لوگوهای مناسبتی است. از آنجا که لوگوی یک سازمان از هویت برند بازتاب مییابد میتواند به عنوان یکی از عناصر ارتباطی در انتقال پیام نقش ایفا کند.»
وی در پاسخ به اینکه آیا میتوان این تغییر لوگو را به منزله بازطراحی به حساب آورد، بیان کرد: «بین بازطراحی و تغییرات مناسبتی تفاوت بسیاری وجود دارد. لوگوی محک به عنوان بخشی از هویت این مؤسسه، کماکان لوگویی کارا و پویاست و پس از سی سالگی به لوگوی اصلی باز خواهد گشت. اتفاقا به دلیل همین پویایی است که امکان ایجاد تغییرات مناسبتی در آن وجود دارد، بنابراین این اقدام بازطراحی به حساب نمیآید و برای مدت یک سال انجام شده است.»
وی در مورد سابقه تغییرات مناسبتی لوگوی محک چنین توضیح داد: «اولین تغییر مناسبتی محک در لوگوی استند ترحیم رخ داد. در این لوگو با تکیه دادن سر یکی از سه آدمک لوگو بر شانه آدمک دیگر، مفهوم سوگواری، همراهی و غمخواری به بیننده منتقل شد. همچنین در ابتدای همهگیری ویروس کرونا با جدا کردن سه آدمک لوگو از یکدیگر به سه شکل مختلف، سه لوگو برای فرهنگسازی در زمینه لزوم فاصلهگذاری اجتماعی طراحی شد. در اقدام بعدی آدمکهای لوگوی محک ماسک زدند. حال در سی سالگی فعالیت مؤسسه خیریه محک به به پاسداشت عشق نیکوکاران و خیران سرزمینمان که زیر سقف محک سی ساله شده، لوگوی ویژه این مناسبت طراحی شده است.» او این گفت و گوی کوتاه را با قدردانی از هنرمند گرانقدر، فرح اصولی به پایان رساند و اضافه کرد: «اگر طراحی لوگوی درخشان ایشان نبود، امکان تغییرات موردی بسیار بسیار دشوار میشد اما لوگوی محک به واسطه هنر ایشان امکان خلاقیت را برایمان باز گذاشته است.»