مدارس را به آزمایشگاهی برای گفت و گو تبدیل کنیم
وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفتوگوهای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی بهاندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیتهای یادگیری ما را بالا نمیبرد.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست گفت و گوی هفته که با حضور سعید اوحدی معاون رئیسجمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزشوپرورش استانها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزشوپرورش کشور بهصورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تمایزهای افراد، ظرفیت آنان برای یادگیری است. در برابر پدیدههایی هستیم که بهسرعت تغییر میکنند و دائماً در وضعیتهای متفاوتی قرار میگیریم که میتواند هم حال انسانها و هم وضعیت آنان را تغییر دهد. وی بابیان اینکه معتقدم تمایز، محصول نظام یادگیری است، افزود: به فرصت همکاری بین دو دستگاه از زاویه یادگیری توجه میکنم. ارتباط انسانها باهم یک عنصر برای فراگیری است و پیوند دستگاهها ارتباطی را برای یادگیری فراهم میکند.
حاجی میرزایی بیان کرد: اگر از نگاه مکانیکی و سطحی به مقوله همکاری نگاه و آن را در یک فضای دقیقتری درک کنیم دائماً در مواجه با مسائل متفاوتی قرار میگیریم که فرصتی برای کامل شدن ما و شرکای ما خواهد بود. وزیر آموزشوپرورش عنوان کرد: یکی از مفاهیمی که در جامعه نیازمند بازنگری است، مفهوم همکاری است؛ ما به همکاری بهعنوان یک مقولهای که مأموریتها را در یک راستا قرار میدهد، دستگاهها را به یک تولید مشترک میرساند و یاری میکند تا محصول نهایی مطلوبتری داشته باشند، نگاه میکنیم. وی با بیان اینکه نتیجه همکاری باید تحقق اهداف مشترک باشد، افزود: اهداف امروز ما و شما توسعه فرهنگ ایثار، تکریم ایثارگران و خانواده شهدا است.