در کرده‌ها و نکرده‌هایتان تجدید نظر کنید!
ولی‌الله شجاع‌پوریان (مدير مسؤل)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- اقتصاد

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- فرهنگ و هنر
۷- ورزش
۸- صفحه آخر

2319
جهت اشتراک در روزنامه همدلی ایمیل خود را ثبت فرمائید


دریچه

پس از حذف بیش از ۷۰ اثر دیزنی پلاس
هشدار نولان درباره ناپدید شدن فیلم‌ها
همدلی| کریستوفر نولان در مورد خطر ناپدید شدن فیلم‌هایی که فقط در سرویس‌های استریم در حال پخش هستند، هشدار داد.به نقل از هالیوود ریپورتر، کریستوفر نولان در یک مصاحبه جدید به این نگرانی پرداخته است که پروژه‌های فیلمسازان در صورتی که از پلتفرم‌های استریم حذف شوند و برای دیدن از طریق رسانه‌های فیزیکی در دسترس نباشند، ممکن است ناپدید شوند.کارگردان «اوپنهایمر» در گفت‌وگویی با واشینگتن پست که جمعه به صورت آنلاین منتشر شد، درباره اکران خانگی آینده فیلمش صحبت کرد. نولان تصریح کرد نظری که در نمایش اخیر «اوپنهایمر» در مورد اهمیت اکران خانگی برای جلوگیری از سرقت فیلم توسط «سرویس پخش شیطانی» انجام داد، فقط یک شوخی بود اما او خطر بالقوه را متوجه فیلم‌هایی می‌داند که فقط در سرویس‌های استریم‌ها وجود دارند.نولان به این نشریه گفت: این روزها این خطر وجود دارد که اگر فیلمی فقط در نسخه استریم وجود داشته باشد، حذف شود. یعنی آنها می‌آیند و می‌روند - مثل نسخه‌های پخش فیلم‌ها، بنابراین فیلم‌های من اگر در HBO یا هر جای دیگری پخش ‌شوند، می‌آیند و می‌روند اما نسخه ویدیوی خانگی چیزی است که همیشه می‌تواند وجود داشته باشد و مردم همیشه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. از دهه ۱۹۸۰، به‌عنوان فیلمساز این موضوع را بدیهی می‌دانستم و اکنون باید مطمئن شویم که اگر نه حتما به صورت رسانه‌های فیزیکی، اما راهی برای ادامه این اتفاق وجود داشته باشد.نولان در توضیح گفت که از تغییر نحوه تجربه مردم از فیلم‌ها دلسرد نمی‌شود و باور دارد که فرهنگ فیلم با نوآوری‌های جدید رشد می‌کند اما همچنین معتقد است دسترسی به کار یک سازنده چیزی است که باید از آن محافظت شود.او ادامه داد: خطری که من در مورد فیلم یک فیلمساز می‌بینم این است که یک روز از سرویس استریم ناپدید می‌شود و ممکن است دیگر در دسترس نباشد یا برای مدت طولانی برنگردد. نمی‌گویم این یک توطئه عمدی است اما باید با توافق نامه‌های خاص، اصلاح شود و من بسیار مطمئن هستم که خواهد شد.موضوع ناپدید شدن دایمی عناوین از سرویس‌های استریم در ماه‌های اخیر به موضوعی جدی بدل شده است. اوایل امسال دیزنی پس از حذف بیش از ۷۰ عنوان از محصولات دیزنی پلاس و هولو توانست، ۱.۵ میلیارد دلار از مالیاتش کم کند. در همین حال برادران وارنر دیسکاوری قراردادهایی برای مجوز در کانال‌های رایگان و پشتیبانی شده تبلیغاتی را برای برنامه‌های قبلی خود امضا کرده که توسط جاناتان نولان برادر نولان شکل گرفته است.

==========

اعتراض تهیه‌کننده «فسیل» به توقف اکران فیلمش
ترمز سینما را نکشید!
همدلی| سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی که با فروش بالغ‌بر ۲۸۵ میلیارد تومان عنوان دومین فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است، در قالب یادداشتی، نسبت به «جوسازی علیه سینمای کمدی و تخریب آن» اعتراض کرد. در متن این یادداشت آمده است:«در سیستم اکران جهانی، وقتی فیلمی بر پرده می‌رود و مورد استقبال واقع می‌شود، اکران مستمر باقی می‌ماند. هیچ کجای دنیا فیلمی را که باعث رونق سینما شده است، با فروش ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان از روی پرده سینما حذف نمی‌کنند.عدم تداوم اکران «فسیل» در حالی است که سینمای ایران طعم هفت میلیون مخاطب برای یک فیلم را طی چهل سال نچشیده بود و در صورتی که ۹ ماه پیش هیچ فیلمی جرات اکران در عید نوروز را به دلیل وقایع حاکم بر کشور نداشت، «فسیل» برای اکران پا پیش گذاشت و همه معادلات را بر هم زد و علاوه بر روشن کردن چراغ سینماها باعث شد سینماداران عزیز به اذعان خودشان، کل بدهی‌های دوران ورشکستگی کرونا را صاف کنند.همانند فیلم «دینامیت» که در دوران کرونا آمد و با جذب مخاطبان توانست فضای آسیب دیده ناشی از پاندمی را التیام ببخشد. حال خوب سینمای ایران و مخاطبان آن امروز به لطف درایت و مدیریت هوشمندانه سازمان سینمایی کاملا مشهود است.فروش شگفت‌انگیز «فسیل» و رضایت مردم بعد از دیدن این اثر سینمایی باعث شده بر فروش قابل توجه فیلم سینمایی «هتل» نیز تاثیر مستقیم داشته باشد. حال باید ببینیم چه تفکری در پشت پرده باعث شده که بخواهند پرده سینما را تاریک کنند و ترمز رونق سینمای ایران را بکشند.»