برجام 2، پایان یک دوره و آغاز دوره جدید
فروزان آصف نخعی (روزنامه‌نگار)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- سیاست

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- اقتصاد
۷- فرهنگ و هنر
۸- صفحه آخر

1639

خط اول متروی اصفهان باظرفیت جابه‌جایی 180هزار مسافر در روز

 اصفهان – یحیی مرادیان-خبرنگار همدلی:شهردار اصفهان با اشاره به ورود دو رام قطار شهری به اصفهان، گفت: این 10 واگن (دو رام) می‌تواند ظرفیت مسافر را روزانه 30هزار نفر افزایش دهد؛ بر همین اساس تقریبا ظرفیت جابه‌جایی 180هزار مسافر را در خط یک داریم که اگر خط دو فعال و در دروازه دولت تلاقی و تبادل ایجاد شود، ظرفیت باز هم افزایش می‌یابد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در صحن علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به ‌این‌که موفقیت شهرداری در کسب دو جایزه ملی را به شورای شهر اصفهان تبریک می‌گویم، اظهار کرد: شهرداری توانست با قضاوت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت خانه‌‌های نیرو و نفت و سازمان مدیریت صنعتی به عنوان نهاد برتر در حوزه انرژی شناخته شود.
 وی با اشاره به ‌این‌که همچنین در این راستا جایزه ساختمان سبز به شهرداری به عنوان نهاد برتر اهدا شد، افزود: اهمیت این موضوع وقتی شناخته می‌شود که توجه داشته باشیم در یک رقابت ملی شهرداری اصفهان برگزیده شده است.  شهردار اصفهان با اشاره به حضور شهرداری اصفهان در برنامه تعالی سازمانی، اظهار کرد: در این زمینه ابتدا شهرداری توانست، رتبه سه ستاره را کسب کند و امسال نیز خود را در معرض قضاوت قرار دادیم.  وی افزود: همین که شهرداری اصفهان خود را مورد قضاوت داوران ملی قرار داد، می‌تواند به رشد و تعالی مجموعه کمک کند که این موضوع ناشی از حمایت‌‌های شورای اسلامی شهر و تلاش‌‌های کارکنان شهرداری است. نوروزی با اشاره به شعار «انسان‌محوری» در این دوره مدیریت شهری، گفت: گام بعدی ما «حیات‌محوری» است تا همه مخلوقات الهی در جای خود و به سهم خود گرامی داشته شوند و ارزش آنها مورد احترام قرار گیرد.
شهردار اصفهان با اشاره به روند ساخت خط دوم متروی اصفهان تصریح کرد: وقتی واژه انقلاب عمرانی را به کار می‌بریم به این معناست که 12ایستگاه مترو خط دو همزمان در حال ساخت است و انتظار داریم 13 عضو شورای شهر با هم این پروژه را بازدید کنند تا در قضاوت‌‌ها بر اساس انصاف سخن بگوییم. 
نوروزی با اشاره به اجرای بیست و پنجمین برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» و ورود دو رام قطار شهری، گفت: این 10 واگن می‌تواند ظرفیت مسافر را روزانه 30 هزار نفر افزایش دهد؛ بر همین اساس تقریبا ظرفیت جابجایی 180 هزار مسافر در خط یک داریم که اگر خط دو فعال و در دروازه دولت تلاقی و تبادل ایجاد شود، ظرفیت افزایش می‌یابد. 
وی ادامه داد: با افزایش رام‌‌ها، سرفاصله از 12 دقیقه به هشت دقیقه می‌رسد؛ البته به دلیل بیماری کرونا اقبال خوبی از مترو‌‌ نمی‌شود و در حالیکه آمار جابه‌جایی در سال 98 به 120 هزار نفر رسیده و پیش بینی می‌شد این آمار به 150 هزار نفر افزایش یابد، اکنون تعداد مسافران متروی اصفهان بین 32 تا 34 هزار نفر در روز است. 

واگن‌‌های معطل مانده در گمرک با پیشنهاد شهرداری اصفهان وارد خط شد

در ادامه این جلسه، محمدرضا بنکدار ‌‌هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ‌این‌که در کنار خط دوم مترو که به عنوان ابرپروژه مطرح شده است و پیشرفت فیزیکی 29 درصدی در سازه و سویل دارد، با کمک و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر ظرف یکسال گذشته بحث تامین تجهیزات خط یک نیز پیگیری و انجام شد، ادامه داد: با منابع دولتی قرارداد تامین 315 واگن بین دولت، سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌‌ها و یک شرکت چینی بسته شد که از این تعداد 100 واگن به صورت پکینگ وارد و سهم شهر اصفهان 30 واگن شد. مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان افزود: مابقی 215 واگن نیز به صورت انتقال تکنولوژی ساخته می‌شود که از این تعداد هم 55 واگن سهم اصفهان است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: از 315 واگن تحت این قرارداد، 85 واگن سهم اصفهان است که توانستیم 30 واگن دریافت و در یک ماه گذشته نیز 10 واگن دیگر به اصفهان وارد کنیم که با این حساب، 45 واگن دیگر از این قرارداد طلبکاریم. وی اظهار کرد: در این پروژه چهار ایستگاه را از قبل ساختیم و «تی بی ام» در آن حرکت کرد، هم اکنون نیز «تی بی ام» از ایستگاه عمان سامانی عبور کرده و در حال ورود به ایستگاه لاله است و پیش بینی می‌شود تا قبل از عید وارد ایستگاه لاله شود.  وی با تاکید بر ‌این‌که مجموع پیشرفت فیزیکی در این خط 29 درصد در حوزه سازه و سویل است و از سال آینده میزان پیشرفت دو برابر می‌شود، گفت: اگر شرایط به همین صورت باشد، حداکثر ظرف سه تا چهار سال آینده سازه و سویل خط دو به پایان خواهد رسید.