روزنامه سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگــی
 -  - 
01 بهمن 1394  |  جامعه  |  کد خبر: 3967
0
0
16 درصد تلفات جاده ای کودکان هستند
پراید نباید مجوز ورود به جاده داشته باشد
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها، از آماری خبر می‌دهد که تهدید‌کننده جان کودکان است؛ 16 درصد تلفات جاده‌ای در سال 1393 مربوط به کودکان است.
حسن امامی رضوی، در حاشیه پنجمین گردهمایی سالانه بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان، افزود: براساس آمار در سال گذشته(1393) حدود 16 هزار و 772 نفر در جاده‌ها کشته شدند که 16 درصد این تلفات را کودکان زیر 18 سال تشکیل می‌دهد.
امامی رضوی تصریح کرد: سالانه 600 هزار مجروح سوانح ترافیکی، دچار معلولیت می‌شوند که این موضوع نیز هزینه‌های زیادی را دربردارد.
امامی رضوی حوادث ترافیکی را دومین عامل
مرگ ومیر در ایران دانست و گفت: تصادفات به عنوان نخستین عامل کاهش‌دهنده سال‌های مفید از دست رفته عمر افراد است به همین منظور باید مسئولان به این موضوع بیشتر توجه کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه خودروهای ناایمن یک عامل مهم و مشکل حوادث ترافیکی برای تمام افراد به ویژه کودک است، گفت: خودروی مانند پراید که ناایمن است، نباید مجوز ورود در جاده داشته باشد.
به گزارش ایرنا، او تصریح کرد: تمام تصادفاتی که با پراید صورت می‌گیرد به علت ناایمن بودن، مشکلات جدی برای سرنشینان آن ایجاد می‌کند و هر تصادف با این وسیله نقلیه منجر به مرگ ناگهانی می‌شود.
نبود قانون ویژه ایمنی کودک در ایران
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله هم در همایش مذکور، گفت: اگر چه ایران دارای قوانین متعدد در حوزه ایمنی است اما در زمان حاضر هیچ قانون ویژه‌ای برای ایمنی کودک در کشور وجود ندارد.
محسن انصاری، افزود: پنج عامل خطرآفرین وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود که یکی از این عوامل شامل ایمنی کودکان است؛ ضمن اینکه مساله ترومای کودکان به عنوان یک موضوع مهم در دنیا مطرح است.
رئیس سابق راهنمایی و رانندگی: در کشور ما می‌توان گفت که تقریبا روی موضوع ترومای کودکان کار نشده است که این موضوع، توجه ویژه ای را می طلبد چرا که آناتومی کودکان نسبت به بزرگسالان متفاوت است و کودکان، حین تصادف آسیب پذیرتر می‌شوند.
انصاری خاطرنشان کرد که ما برای سرعت زیاد، کمربند و کلاه ایمنی در کشور قانون داریم؛ این در حالی است که برای ایمنی کودکان و موضوع صندلی ویژه کودکان هیچ قانونی نداریم.
او خاطرنشان کرد: در برخی کشورها قوانین استفاده از صندلی کودک رایج است اما این موضوع در کشور ما هنوز قانونی ندارد و زمینه اجرائی پیدا نکرده است؛ لازم به ذکر است که در هر سه دقیقه در دنیا یک کودک در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از صندلی ایمنی کودک 71 درصد مرگ و میر نوزادان و 54 درصد مرگ و میر کودکان را کاهش می دهد.
او با بیان اینکه باید خودروهای غیراستاندارد از رده خارج شوند تاکید کرد: باید کاری کرد که اگر انسان خطائی در رانندگی داشت طراحی ها به گونه ای باشد که خودرو و جاده استاندارد آسیب‌پذیری را کاهش دهند.
دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع میباشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه