روزنامه سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگــی
 -  - 
22 اسفند 1395  |  جامعه  |  کد خبر: 28374
0
0
حل مشکل توزیع با نمایشگاه محصولات زنان سرپرست خانوار
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایرانی درباره تاثیر مثبت ارائه محصولات باکیفیت ایرانی به مشتریان در کاهش واردات بی‌رویه برندهای خارجی، در پاسخ به این پرسش که نقش کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ زنان سرپرست خانوار در اشتغال زایی و افزایش تولیدات باکیفیت داخلی و اعتماد مردم به برندهای داخلی چیست؟ گفت: نکته اول این که چنین کارگاه هایی باید مراکز توزیع مناسبی نیز در اختیار داشته باشند. این کارگاه ها نیز اگر مراکز توزیع کافی در اختیار نداشته باشند و اگر همچنان رقیب اصلی آن‌ها همان واردات بی رویه ای باشد که ذکر کردم، دچار آسیب های جدی خواهند شد.
سعید جلالی قدیری، در ادامه افزود: برپایی نمایشگاه هایی که محصولات زنان سرپرست خانوار را به شکل مستقیم به مشتری عرضه می‌کند، در حل مشکل توزیع نیز تاثیر زیادی خواهد داشت و رضایت مشتری را نیز راحت تر و زودتر جلب خواهند کرد.
قدیری، در حاشیه بازدید از دهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی درباره حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات پوشاک گفت: ما باید همواره حق را به مصرف کننده بدهیم که کالاهای مورد علاقه خود را به راحتی خریداری کند. همیشه یک سری از مصرف کنندگان دوست دارند که پوشاکی با برندهای خارجی خریداری کنند. مساله این است که در هر صورت رضایت مصرف کنندگان را به دست بیاوریم. بخشی از راه دستیابی به این هدف، پایبندی به عرق ملی است و بخشی از آن کیفیت محصول یا نام برند.
او ادامه داد: در کشورهای صاحب نام نیز لزوما صد در صد محصولات مورد نیاز را خودشان تولید نمی‌کنند. مثلا ممکن است که برندی از ایتالیا در آسیای شرقی نیز به فروش برسد. ما هم با بحث واردات و برندهای خارجی مشکلی نداریم. اما موضوعی که ما را ناراحت می کند، این است که اولا، حقوق مصرف کننده ما به رسمیت شناخته نمی‌شود. مثلا اجناس بی کیفیت و تقلبی و غیراصلی با نام تقلبی همان برندها وارد کشور می‌شود و خریدار هم آن را تشخیص نمی‌دهد پس حقوقش زیر پا گذاشته می‌شود. علاوه بر آن، حقوق تولیدکنندگان نیز ضایع
می‌شود.
قدیری درباره ضرورت اجرایی شدن قوانین واردات پوشاک به کشور گفت: برندهای وارداتی به کشور ما معمولا خارج از قوانین مشخص به سیستم توزیع راه پیدا می‌کنند. در حالی که تمام کشورهای دنیا برای برندهای وارداتی خود قواعد و قوانین مشخصی را در نظر گرفته‌اند. ما نیز خواسته زیادی نداریم، صرفا می‌خواهیم این واردات بر اساس قوانین مشخص باشد. این طور نباشد که بیش از 99 درصد واردات غیر قانونی باشد و فقط یک درصد آن قانونی باشد.
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع میباشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه