روزنامه سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگــی
 -  - 
19 خرداد 1395  |  جامعه  |  کد خبر: 12461
0
0
تحول در اموزش و پرورش بک کار بنیانی است
مدیر مسئول محترم روزنامه همدلی با سلام و احترام عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 9/3/ 95 با عنوان «اعتراض دانش‌آموزای به امتحانات از دو منظر» عین جوابیه مرکز سنجش آموزش و پرورش این وزارتخانه را به اطلاع می‌رساند؛ طراحی سوالات امتحان نهایی کشوری دارای اهداف خاص آموزشی است و طراحان سوالات با توجه به سابقه تدریس وطراحی سوالات کشوری و با در نظرگرفتن حیطه‌های شناختی، اقدام به طراحی سوالات امتحانات نهایی می‌نمایند.
سوالات این دوره نیز هم‌سطح سوالات امتحانی دوره‌های قبل بوده و از آسان شروع شده و دارای ضرایب دشواری مختلف آسان، متوسط و دشوار می‌باشد.
همه طراحان سوالات نهایی، نیروی رسمی آموزش و پرورش بوده و صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای آن‌ها به تایید مراجع ذی‌صلاح رسیده است.
طراحان سوالات، با توجه به سنوات متمادی تدریس و آشنایی به شیوه‌های آن، از بین مدارس مختلف انتخاب می‌شوند و برای طراحی سوالات الزاما باید تدریس آن درس را در سال جاری بر عهده داشته و با در نظرگرفتن بارم‌بندی ارسالی دفتر تالیف، متن کتاب درسی، شیوه‌نامه طراحی سوالات، تنوع واحدهای آموزشی در مناطق مختلف کشور و... به صورت تیمی، اقدام به طراحی سوالات می‌تمایند.در خصوص سوالات امتحانات نهایی سال جاری با رعایت این معیارها، طراحان محترم اقدام به طراحی سوالات نموده و هیچ سوالی خارج از چارچوب کتاب درسی طراحی نشده است.
تمام تلاش تیم طراحی این است که سوالات از سطح استاندارد و مطلوب برخوردار باشدو با توجه به تنوع واحدهای آموزشی در کشور و امکانات مختلف آن‌ها، بعد از هر امتحانی، افرادی به سوالات معترض خواهند بود. لذا اعتراض به دشواری سوالات ریشه در عوامل مختلفی دارد که این عوامل در طول سال تحصیلی به دلایل مختلف مغفول مانده و اکنون برخی جریان‌ها از این فرصت و احساسات پاک دانش‌اموزان سوءاستفاده نموده و برای توجیه کم‌کاری‌ها و کاستی‌های خود، سخت بودن سوالات را بین دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها مطرح می‌نمایند.
خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.
علیرضا جدایی
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع میباشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه