سورپرایز اکتبر ترامپ ایران خواهد بود؟
محسن رفیق (روزنامه‌نگار)
۱- صفحه اول

۲- سیاست

۳- سیاست

۴- جامعه
۵- ویژه شهرستان
۶- اقتصاد
۷- فرهنگ و هنر
۸- صفحه آخر

1522

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

صرفه‌جویی 100میلیارد تومانی در خرید اتوبوس‌های جدید

اصفهان – یحیی مرادیان- خبرنگار همدلی :معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان توانست با مذاکره به موقع با شرکت‌های خودروساز، قرارداد خرید یکصد دستگاه اتوبوس جدید را منعقد کند تا از فرصت اوراق مشارکت که از سوی دولت به شهرداری اصفهان داده شده بود، نهایت بهره‌مندی را داشته باشد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌‌ای شهرداری اصفهان، داریوش امانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: حمل و نقل درون شهری نیاز به یارانه دولت دارد که به صورت مستقیم پرداخت نمی‌شود و این یارانه از طریق اوراق مشارکت و قرارداد بازسازی ناوگان به حمل و نقل عمومی تخصیص می‌یابد. وی ادامه داد: قانون درآمدی شرکت واحد سهم 30 درصدی دولت، 30 درصد شهرداری و 30 درصد شرکت واحد است که شهرداری اکنون سهم 60 درصدی دارد و با توجه به گرفتاری‌هایی که به دلیل حوادث آبانماه سال 98 و نیز شیوع کرونا برای اتوبوسرانی ایجاد شد، در واقع این سهم برای شهرداری‌ها به بیش از 85درصد رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: به هر روی مشتری ما خانواده‌های متوسط رو به پایین هستند که باید کرامت انسانی آنها را در ارائه خدمات مورد توجه قرار دهیم. وی با اشاره به پروسه خرید اتوبوس برای شرکت واحد اصفهان گفت: سال گذشته زمانی که من به حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان وارد شدم، اوراق مشارکتی از دولت گرفته شده بود که اگر تا 24 بهمن ماه نمی‌توانستیم اقدامی روی آن انجام دهیم، باید پول را به دولت بازمی‌گرداندیم، از همین رو تعدادی اتوبوس نو در کرمان برای خریداری پیدا شد و در لحظات آخر که به این تصمیم رسیده بودیم همین اتوبوس‌ها را برای حفظ اوراق خریداری کنیم، باخبر شدیم تعدادی اتوبوس در شرکت عقاب افشان وجود دارد.
امانی افزود: وقتی شرکت عقاب افشان به ما اعلام کرد که می‌تواند اتوبوس‌های نو در اختیار ما بگذارد، در ابتدا سفارش خرید 30اتوبوس و در مذاکرات بعدی آن را به 70اتوبوس افزایش دادیم؛ در جلسات بعدی با این شرکت شهردار اصفهان و معاون اقتصادی شهرداری، شرکت عقاب افشان را مجاب کردند که در مجموع یکصد دستگاه اتوبوس به شهرداری اصفهان بفروشند. وی تصریح کرد: بازسازی اتوبوس‌ها در اصفهان نوعی سدشکنی در ناوگان حمل و نقل بود به طوری که قرارداد بازسازی 150 اتوبوس با دو شرکت منعقد شد. همین کار انگیزه‌‌ای شد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اصفهان به عنوان اولین شهر قرارداد بازسازی اتوبوس‌ها را منعقد کند و بعد از آن تهران این کار را انجام داد. وی همچنین از آغاز عملیات عمرانی خط اول تراموای شهر اصفهان خبر داد و گفت: خط دوم مترو هم با قوت پیش می‌رود.

رکورد جابه‌جایی 120 هزار مسافر با اتوبوس در شهر اصفهان شکسته شد

در ادامه این جلسه، قدرت افتخاری با اشاره به ‌‌این‌که طی 30 ماه اخیر به دستور شهردار و با برنامه‌‌ای مبتنی بر مدیریت علمی وارد اتوبوسرانی شدم، اظهار کرد: من در این مدت وظیفه سنگینی در قبال اعضای شورای شهر و شهرداری و نیز حوزه حمل و نقل داشتم.
وی ادامه داد: برای من پیش‌فرضی برای کار کردن با افراد در این حوزه وجود نداشت، جز مهارت و تخصص؛ سعی کردیم از ظرفیت‌ها و نیروهای موجود به نحو احسن استفاده کنیم.
مدیرعامل سابق شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان ‌‌این‌که مجموعه‌‌ای که مشمول هزینه‌های سنگین و درآمدزایی ناچیز است، نیازمند همراهی دولت و شهرداری است، گفت: ارزش کار کردن در حمل و نقل عمومی به ریال نیست و نسبت به امنیت و محیط زیستی که برای مردم بهبود پیدا می‌کند، ارزش گذاری می‌شود.

لزوم حمایت قاطعانه شهرداری از اتوبوسرانی در بودجه سالانه

در ادامه جلسه، عباس روحانی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی واحد شهرداری اصفهان اظهار کرد: سابقه 86 ماهه من در اتوبوسرانی نشان می‌دهد که تا شهرداری در گود اتوبوسرانی نباشد، کارها به پیش نخواهد رفت.
وی ادامه داد: دیگر دوران سهم 30 درصدی دولت، شهرداری و شرکت واحد گذشته است و اکنون شهرداری باید همه سهم را بر عهده گرفته و در بودجه سالانه قاطعانه از اتوبوسرانی حمایت کند. مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان افزود: در دوران هفت ساله‌‌ای که من در اتوبوسرانی بودم، شهرداری برای پرداخت حقوق پرسنل اتوبوسرانی و خرید اتوبوس دست به جیب نبود اما اگر اکنون هم افزایی وجود نداشته باشد، راه به جایی نخواهیم برد.
وی تصریح کرد: سطح سرویس دهی به مردم در وضعیت کنونی باید بهبود یابد و باید منزلت شهروندان در این زمینه رعایت شود.