روزنامه سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگــی
 -  - 
26 اردیبهشت 1398  |  ورزش  |  کد خبر: 61697
0
0
در هجدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان
مبارکه تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را کسب کرد
اصفهان- مجید مرادیان- خبرنگار همدلی: در هجدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، که روز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های برگزیده در سالـن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه برای چهارمین سال متوالی تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را کسب کرد.
در این آیین مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه پس از کسب بالاترین تندیس این همایش گفت: تمام توان خود را برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به کار بسته‌ایم.
وی تاکید کرد: در فولاد مبارکه چندین طرح و سیستم برای تسریع ارسال سفارش مشتریان و تسهیل فرایند امور مصرف‌کنندگان، طراحی و به کار گرفته شده است تا بتوانیم سهم خود را در احترام و پاسداری از حقوق مصرف‌کنندگان به طور کامل ایفا کنیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را کارآمد توصیف کرد و افزود: نتیجه این ارزیابی‌ها باعث می‌شود شرکت‌ها و بنگاه‌ها از وضعیت عملکرد خود در زمینه احترام به حقوق مصرف‌کنندگان و رضایتمندی آنان مطلع شوند. نکته مهم در این خصوص، ارزش‌گذاری تولیدکنندگان بر حمایت از مصرف‌کنندگان، در کنار توسعه و افزایش تولید، با به‌کارگیری روشهای مختلف است.
مهندس عظیمیان تصریح کرد: همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و همایش‌هایی از این دست می‌تواند مایه دلگرمی و تشویق شرکت‌ها و بنگاه‌های خرد و کلانی باشد که علیرغم مشکلات کنونی، هم به رونق تولید و اقتصاد داخلی کمک می‌کنند و هم خروجی استاندارد و مناسبی را برای رضایتمندی مصرف‌کنندگان خود ارائه می‌‎دهند.
وی خاطرنشان کرد: استراتژی مشتری‌مداری و خط‌‌مشی و سیاست تکریم مشتریان، موجب شده فولاد مبارکه همواره فراتر از الزامات و استانداردها گام بردارد. روند روبه‎رشد نتایج نظرسنجی مشتریان که از سال 80 آغازشده نشان می‌دهد که اقدامات صورت گرفته باعث افزایش قابل توجه سطح رضایتمندی آنان در این دوره شده است.
وی درباره خدماتی که فولاد مبارکه برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد گفت: این شرکت در تنظیم و ارائه خدمات با استفاده از پیگیری و نظارت از راه دور مشتریان بر پایه CRM (Customer Relationship
‏Management) موفقیت‌های چشمگیری داشته است؛ به نحوی که مشتریان از طریق اینترنت و سایت فولاد مبارکه می‌توانند عملیات فروش را با تمام جزئیات پیگیری کنند و بر آن نظارت داشته باشند.
او در ادامه افزود: همچنین برای رضایت مصرف‌کنندگان و حمایت هرچه بیشتر آنان، شرکت فولاد مبارکه طرح ارائه خدمات فنی قبل از فروش را راه اندازی کرده است تا بتواند ضمن بررسی درخواست‌های مشتریان و ارزیابی و شناخت نیازها و انتظارات واقعی آنان، هم اطلاعات فنی-متالورژیکی مناسبی در مورد خواص و کاربردهای محصولات خود و اطلاعات فنی مثل محدوده‌های کیفی و ابعادی محصول، استانداردها و تلرانس‌های کیفی، روش‌های بسته‌بندی و بازرسی و صدور گواهینامه کیفیت ارائه دهد و هم مشخصه‌های سفارش را کنترل و پارامترهای سفارش را نهایی کند.
وی از ایجاد مراکز فروش متعدد در سراسر کشور از سوی فولاد مبارکه به‌عنوان چرخهای برای توزیع عادلانه محصولات فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: رسالت این مراکز خدماتی توزیع عادلانه محصولات گروه فولاد مبارکه به مشتریان خرد است.
در همین خصوص مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که تولید و عرضه محصولات و خدمات به‌طور گسترده صورت می‌گیرد، دولت‌ها مجموعه‌ای از سیاست‌های حمایتی را اعمال می‌کنند تا منافع عمومی جامعه حفظ و تامین شود. همین امر مسئولیت و انگیزه تولیدکنندگان را برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دوچندان می‌سازد. به همین دلیل، هرساله همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای ایجاد انگیزه و تشویق واحدهایی که به حقوق مصرف‌کنندگان احترام گذاشته‌اند برگزار و با اعطای تندیس و گواهینامه از واحدهای منتخب ملی تجلیل می‌گردد.
محمد تاج میر ریاحی خاطرنشان کرد: در این همایش 545 شرکت ارزیابی شدند و 91 شرکت حائز دریافت جوایز شناخته شدند. در این بین 16 شرکت تندیس طلایی، 26 شرکت تندیس نقره‌ای، 9 شرکت تندیس برنزین و 40 شرکت نیز موفق به دریافت گواهینامه شدند. در این میان، شرکت فولاد مبارکه برای چهارمین سال متوالی موفق به دریافت تندیس طلایی شد.
وی تداوم اقدامات و برنامه‌های فولاد مبارکه در راستای مشتری‌مداری را یکی از مهمترین استراتژی‌های گروه فولاد مبارکه اعلام کرد و اظهار داشت: موفقیت‌های یادشده مسئولیت ما را در برابر جامعه و مشتریان بیش ازپیش می‌سازد و همین امر تداوم بهبود و توسعه در شرکت فولاد مبارکه را در تمام زمینه‌ها ضروری کرده است. در همین راستا، برخی از بهبودهایی که برای سال آینده پیش‌بینی و هدفگذاری شده است عبارتند از: برنامه‌ریزی جهت ثبت و پیگیری اقدامات اصلاحی حاصل از نتایج نظرسنجی مشتریان؛ جلسات فنی با مشتریان و ادعای مشتریان در نرم‌افزار اقدامات اجرایی شرکت به منظور سرعت بخشیدن به انجام اقدامات اصلاحی و شفافیت و اثربخشی بیشتر اقدامات بهبود مدنظر مشتریان؛ برنامه‌ریزی برای پیادهسازی مرکز تماس مشتریان فولاد مبارکه؛ اجرای بانک جامع مشتریان فولاد مبارکه به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم از مشتریان بالقوه و بالفعل کشور و سهولت ارتباط با آنها.
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع میباشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه