روزنامه سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگــی
 -  - 
17 مرداد 1397  |  دانش و فناوری  |  کد خبر: 51031
0
0
سمینار آموزشی «اصول ارتباطات و تشریفات بین الملل» برگزار شد
اصفهان-خبرنگار همدلی|درسمینار آموزشی «اصول ارتباطات و تشریفات بین الملل » که به همت کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمند سازی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، بر ضرورت آشنایی مقامات و مدیران اجرایی شرکت‌های خصوصی با اصول و مبانی تشریفات و ارتباطات بین الملل تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان «علی‌محمد بیدارمغز» مدرس و مشاور تشریفات کاربردی بین‌الملل در آغاز این سمینار آموزشی ضمن اشاره به اهمیت زبان بدن در مذاکرات بین‌الملل گفت: آشنایی با زبان بدن برای همه تاجران و فعالان اقتصادی ضروری است زیرا طبق آخرین مطالعات انجام شده، کلام تنها 7درصد از مفاهیم را به مخاطب منقل خواهد کرد و بیش از 93 درصد از مفاهیم توسط عوامل غیر کلامی مانند زبان بدن و آهنگ و ریتم به مخاطب منتقل خواهد شد. این مربی فن بیان و زبان بدن تصریح کرد : بیش از 55 درصد از مفاهیم در مذاکرات از طریق زبان بدن، بیش از 38 درصد این مفاهیم توسط آهنگ و ریتم و تنها 7 درصد آن توسط کلام به مخاطب منتقل می‌شود که در صورت عدم آشنایی با زبان بدن، تجار و مدیران از انتقال درست مفاهیم به مخاطب خود ناتوان خواهند بود. بیدارمغز با تاکید بر اینکه باید همیشه با مشتریان و مخاطبان خود با لبخندی صادقانه روبرو شویم افزود: لبخند زدن نشان دهنده آماده به خدمت بودن برای مشتریان بوده و زمینه جلب اعتماد آنها را فراهم خواهد کرد. وی اخلاقیات را مبنای تشریفات راستین دانست و تصریح کرد: حتی برای انتقاد از مخاطبان و مذاکره شوندگان خود باید ابتدا از کالا یا فعالیت آنها تعریف نموده، سپس انتقاد خود را مطرح نماییم و پس از بیان انتقاد نیز مجددا از آن تعریف نماییم تا انتقاد سازنده‌‌ای انجام داده باشیم.
مدرس و مشاور تشریفات بین‌الملل در ادامه «قابل اعتماد بودن» و «شایستگی داشتن» را دو مقوله بسیار مهم در موفقیت مذاکرات ذکر کرد و گفت: برای جلب نظر دیگران در ارائه‌ها یا مذاکرات بین 0.1 ثانیه تا نهایت 30 ثانیه زمان داریم که بسیاری از صاحبنظران این زمان را حداکثر 7 ثانیه دانسته‌اند و به همین دلیل است که زبان بدن، نحوه پوشش و روش ارائه برای موفقیت در جلب نظر مخاطب بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. بیدارمغز افزود: لباس ما منش ما را نشان می‌دهد و پوشیدن لباس رسمی برای همه مدیران و کارکنان شرکت‌ها الزامی است. وی پوشیدن کت و شلوار را فارغ از گرم یا سرد بودن هوا، مهمترین پوشش رسمی برای آقایان دانست و رنگ‌های رسمی لباس‌ها را نیز سرمه ای، خاکستری و قهوه‌‌ای عنوان کرد. وی در ادامه رنگ سرمه‌‌ای را برای مدیران بخش خصوصی نشان دهنده شایستگی، قابل اعتماد بودن و هوشمندی این افراد ذکر کرد.
این سخنران و مدرس تشریفات کاربردی بین الملل در ادامه تاکید کرد : برای دستیابی به موفقیت و پیشرفت در کسب و کار و زندگی شخصی ضروری است برای 5 تا 10 سال آینده خود برنامه ریزی داشته باشیم که شناخت استعداد‌ها، علایق و توانایی‌های خویش لازمه این برنامه ریزی است. بیدارمغز در ادامه این سمینار با معرفی نحوه مناسب پوشش و چیدمان میزها در ملاقات‌های رسمی به سوالات حضار در سمینار پاسخ گفت.
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع میباشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه